Welke Grand Seiko?

Ja, mijn grail is dus een Spring Drive. Dit systeem is belegd met 240 patenten of zo. Weet iemand wanneer die patenten aflopen en wanneer andere horlogemakers er ook mee aan de slag kunnen? Ik denk, dat in de prijs van de Spring Drive een enorme bult dikbetaalde lucht van exclusiviteit zit. Ja! Spring Drive, maar niet voor die hoge prijs!
(Oeps, dat zal me leren …)

1 like

Nr 1…alleen die kast al…mooiste GS kast!

Die Hi-Beat natuurlijk :clap::clap::clap:
Eigenlijk zit je m.i. met alle mechanische GS-en goed.
Maar ik zou juist niet voor een Spring Drive gaan. Het is technisch wel knap, maar de (gedeeltelijke) toepassing van electronica voor de gangregulering vindt ik een soort van kunstgreep. Beetje tussen vals spelen voor een mechanische klok en mechanische moeilijkdoenerij voor een quartz klok. Maar YMMV natuurlijk. :slight_smile:

1 like

De vorm van de kast en indexen vd hi beat zijn mooier dan die van de springdrive. De snowflake wijzerplaat is natuurlijk wel erg bijzonder.
Een powerreserve op de achterkant bij GS is uniek en sinds kort alleen beschikbaar op het platina model van boven.

Het gave aan de hibeat is dat niet alleen de sec wijzer en de tekst: hibeat 36000 op de plaat blauw is, maar ook de minuten streepjes. Ja, echt waar. Nauwelijks zichtbaar.

Het enige jammere aan de Hi Beat vind ik die lap tekst op de dial die je gratis erbij krijgt… en bij de Springdrive inderdaad dat lelijke extra wijzertje… voor mij geen van allen (helaas).

Ik vind de GS lijn wel super. Persoonlijk zijn de modellen het net niet. Maar ik vind zelf die spring drive echt niks. Niet vervelend bedoeld natuurlijk (forum is altijd beetje gevoelig haha) maar wil zelf gewoon een mechanisch uurwerk. Als je dan toch een spring drive neemt waarom dan geen quartz? Misschien echt mijn ding maar gewoon lekker voor mechanisch gaan!

kleine wijzertje zou mij voortdurend storen, dan beter op de plaats van de zes of achteraan
maar ach, wie ben ik ?
groetjes

Verklaar me voor gek maar ik vind deze GS Quartzert echt fantastisch
De “champagne dails” zijn voor mij onweerstaanbaar



Je "gooit"natuurlijk zo 40+% van de aanschafwaarde “weg” als je de winkel uit loopt
Maar dan heb je wel de allerbeste en mooiste Quartzert die er te koop is :wink:

10 likes

Onbereikbaar voor mij iig.
Maar, …ze zijn toch ook tig jaar bezig geweest met de ontwikkeling ervan?
Dan hoeft toch ook niet supereconomisch, klantvriendelijk geprijsd te zijn?

Arthur welk mosel is deze GS ?

Grand Seiko Quartz 40mm SBGV005G
Slechts Euro 2.900,- :wink:

Wat een topper ! Heb sinds een paar dagen de Omega AT Quartz…

Mis de automaat niet :grin:

2 likes

Gelukkig krijg je dat alleen bij grand seiko, rolex, omega, tudor, tag heuer, breitling, etc. Bij Gshock en seiko moet je ervoor betalen.

ps heb je wel eens goed gekeken naar de gemiddelde wijzerplaat?

1 like

Wat dacht je van de nieuwe Tudor Pelagos Manufacture :grin:

Precies. Zo`n opmerking kan je verwachten bij dit model, omdat het eerst met een 2 lijns tekst was en met de introductie van het nieuwe model het wel erg opviel. Maar kijk naar de Tudor BB 5 lijns, Planet Ocean 6 lijns, Submariner 6 lijns, Seiko MM300 5 lijns, Aquaracer 5 lijns, Chronomat/Navitimer …

Dat is een hele mooie de 39mm variant toch?

Ja 38,5mm…ja erg mooi en Quartz vandaar !

Zonder twijfel de SBGH001, wat een beauty.

2 likes

Best of both worlds?

http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/03/Grand-Seiko-SBGA125-2.jpg

Ik had me uiteindelijk over die gangreserve heen gezet. Compromis was bij mij nog wel tussen lume of n open achter deksel. Uiteindelijk toch vh praktische vd lume gegaan. Helaas geen model gevonden wat ik mooi vond en beide combineerde.

Moet t helaas doen met n 101

Arme ik :wink:

Yeahhhhh

1 like