Welke Grand Seiko?

Kan me ook wel bekoren Spring drive, maar dan liever in een ‘gewone’ Seiko zoals die Spring Drive Tuna e.d. Grand Seiko mag een klassieke automaat of handwinder zijn voor mij, lekker puur. Dan is lume voor één keer ook geen issue, ik ben zot van die hoogglans gepolijste wijzers van GS. Alhoewel het exemplaar dat je toont een heel mooi compromis is tussen de klassieke GS-look en lume :ok_hand:

1 like

Thx. Die hoogglans Zaratsu finish is behouden. Alleen het geborstelde bovenste gedeelte is onderbroken door lume.

Euh, een GS high beat naast een Tuna Spring Drive… m’n beurs is niet oneindig :wink:

1 like

Hier moet er ook nog een flinke tijd aan het horlogepotje bijgespekt worden vooraleer dit rond de pols hangt, maar er verlekkerd op zijn en blijven is ook al leuk :smile:

1 like

Mijn beauty. … De historische 44S kast vorm is geweldig op deze limited uit een serie van 700

8 likes

Blijft mooi

Foto`s aub van je 101 :slight_smile:

Lugs zijn echt wel mooi, matte band.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Ik ben niet zo n fotograaf. Op google zijn er foto’s die em veel beter tot z’n recht laten komen dan ik kan doen. Het is iig de sbga101. Je bent welkom om em irl te bekijken.

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het servicen van een GS? Werkt dat hetzelfde alsbij de Zwiters? Seiko zelf adviseert elke 2 tot 3 jaar. Zijn de kosten ook cf. de zwitsers?

als ze het lettertype op de plaat aan zouden passen zou ik er ook overwegen… Verder prachtig.

OT
Wijzertje stoort me dus A

Ja dat is ook vergelijkbaar qua prijs met Rolex

:sob:

Eerste!

Een SBGR095 of een SBGH037.

Die laatste nog net iets liever dan die eerste.

Rolex heeft de garantie termijn verlengt met de groene tag en daarmee ook de lengte van service intervallen verlengt. Wat imo sowieso kolder is, op het moment dat je klok de tijd begint te vergeten is een service interval nodig en dat kan vele jaren zijn. Muv een klok die regelmatig het diepe water ziet, daarbij is het niet onverstandig om om de vijf jaar de waterdichtheid te laten testen.

Bij een GS is het volgens mij wel zo dat niet ieder type in NL te servicen is, een hi-beat kan bv niet in NL worden geserviced meen ik dus zullen de kosten hiervan ook wel hoger uitpakken.

Wellicht kan Paul hier meer over melden?!

Is niet helemaal waar. Als je horloge de tijd begint te vergeten kan het zijn dat de kosten al veel hoger zijn bij een service. Zeker bij gevoelige uurwerken zoals een high beat uurwerk.

wat doen de gs’ die hier voorbijkomen? Vind sommige wel echt aantrekkelijk.

Met je eens dat de kosten wat hoger uitvallen dan bij een reguliere, zeg vijfjarige, service.

Over de tijdspanne gemeten denk ik dat je goedkoper uit bent met een service als het nodig is. Dit zou best na 20 jaar kunnen zijn, scheelt 4 reguliere beurten en het zal welicht enkele honderden euro duurder zijn dan een enkele beurt.

Heb het meegemaakt met een Daydate en dat is me op deze manier prima bevallen. Ieder z’n meug.

Ik wacht met mijn horloges ook tot ze stilstaan Een Omega en Eberhard heb ik 10 jaar, en lopen vlekkeloos. Mogelijk zal de service wel duurder zijn als het zover is.

SBGH001 te koop, erop af Marijn! :grinning:

https://uhrforum.de/grand-seiko-sbgh001-hi-beat-t269438