Welke horloges wil je nog kopen?

Deze …

… de Omega SMP 300M (ref. 212.30.41.20.01.003). Er moet ook weer een grab 'n go quartz in de kast komen. Bijvoorbeeld een Precista PRS-18Q of toch weer een Bulova Moonwatch op staal (96B258).

Maar ja, morgen zie ik vast weer wat anders en dan, … tja. :rofl: :wink:

2 likes

Hoe oud?

60s.

Heel klein neem ik aan?

Wensen ( droom ) lijstje :

Sinn 856 UTC
Rolex Explorer + Explorer 2
Omega Railmaster
Gand Seiko springdrive snowflake
Vacheron Constantin Overseas

3 likes

Mijn eerstvolgende gaat een Tag Heuer carrera cal 5 worden, en zodra die er is ga ik het volgende doel maar eens bepalen :slight_smile:

1 like

Wat mijn eerstvolgende gaat worden weet ik niet, maar als ik de Oris Big Crown Pointer Date heb aangeschaft is mijn verzameling compleet en zeg ik mijn lidmaatschap van HF op.
Echt waar!

Een explorer of nog een datejust of een hele kekke vintage tudor. Meer van hetzelfde.

1 like

Nadat de Oris Clean Ocean toch enigzins tegenviel om de pols, ben ik er nog niet helemaal uit wat het volgende gaat zijn.
Sinn (en met name UX) staat al geruime tijd op het lijstje…
Of toch weer iets leuks in de vintage hoek :thinking:

1 like

Misschien de Aikon 39 nog maar ik vind het wel mooi wat ik heb verder.

1 like

De Junghans Max Bill automatic date:

Aan de topmerken waag ik me niet. Ook al vanwege de gierende inflatie in dat segment, waardoor zelfs gebruikte exemplaren onbetaalbaar geworden zijn.

3 likes

De shortlist:

  • Tudor Big Rose (zwarte wijzerplaat);
  • Rolex Day-Date 18239 (zwarte of blauwe wijzerplaat);
  • AP RO 15400 (blauwe wijzerplaat);
  • En ooit een Calatrava :upside_down_face:

Ooit:

  • Een nog niet bestaande GS waarbij wel alles voor mij op z’n plaats valt
  • Een RO 15450 (kleine polsjes)
  • Een gouden day date, wss iets van een 18238
  • Een octo finissimo

Maar waarschijnlijk eerst een bb58 of explorer 1. Kan niet kiezen.

2 likes

Dat ligt volledig aan je eigen opvattingen. Ik vind ze vrij fors ‘voor vintage’ :wink:
Ik denk 36mm diameter exclusief kroon en een forse kastlengte. Plaatje via @septentrio (misschien kan hij ook een wristshot voor je regelen).

3 likes

Ik had nog een heel lijstje. Maar recent is zo’n beetje alles daarop geschrapt. Ik ben me opnieuw aan 't oriënteren en probeer ondertussen het horlogepotje een beetje te laten groeien (de inhoud ervan, dan)!:grinning:

1 like

Toen m’n horlogehobby ruim twee jaar geleden begon, stond er voor mij alleen maar “Moonwatch” op het lijstje, dat was m’n “ideaal”. Toen ik voor voor het eerst kijken naar horloges in de “duurdere” afdeling van een juwelier naar een Speedmaster, schitterde er een blauwe Seamaster (en een blauwe DeVille) me tegemoet en zet tot m’n verbazing alle Speedmasters in de schaduw.
Waarschijnlijk ben ik toch meer een type voor mooie glimmers😃. Onlangs heb ik voor het eerst twee maal een R…x😃 van vrienden om de pols gehad en was ik tot m’n verbazing alweer behoorlijk onder de indruk, wat worden er toch mooie “dingen” gemaakt door mensen!
Als ik dan afbeeldingen zie van horloges als PP en nog veel meer. dan besef ik dat er nog veel voor mij te ontdekken valt.
Immers tot ruim twee jaar geleden droeg ik horloges van maximaal €79,95, niet omdat ik er niet meer voor over had, maar omdat ik eigenlijk gewoon niet wist dat er behalve Speedmasters (daar wist ik het bestaan van af) zoveel moois bestond en dat ik dat dan ook de moeite van het daarvoor geld opzij leggen waard zou vinden.

Dus het klopt precies wat je schrijft, op het eerste lijstje van mij staan enkele Speedmasters, het tweede lijstje wordt steeds langer.

2 likes

Leuk om te lezen en voor jou ook leuk dat er nog veel meer moois op je reis gaat tegenkomen. :+1:

1 like
  • Lange1 of 1815 (maar dat ligt vermoedelijk niet snel of wellicht nooit binnen bereik.
  • PanoMaticLunar (die zou wellicht dit jaar nog kunnen, maar twijfel nog of ik niet liever 2-3 voordeligere horloges (die ik ook niet snel weg wil doen) zal kopen voor ongeveer het zelfde totaalbedrag)
    Ben een enorme twijfelaar en dus wordt het horlogevarkentje langzaam maar gestaag dikker. Op zich lang niet gek zult u denken, maar kan me ook voorstellen dat het plotseling zomaar omgezet kan worden in een nieuwe inloopdouche/badkamer…Knock on wood

Eerst de MS Day-date en dan ( na lang sparen) de De Ville tonneau…

1 like

Ik zou de Longines Master Collection Moonphase in 40mm in ieder geval eens willen passen.

Mogen we alweer plaatjes van het web posten?