Welke moet 't worden.... Omega of IWC

De subdials van de 57 vind ik te groot. De DSOTM is echt wel fantastisch om de pols zo!

1 like

DSOTM geen twijfel mogelijk!!

1 like

de onderste, erg mooi !

1 like

Vind je de zwarte 57 met steel on steel weer niet teveel met de planet ocean overeen komen?

Wat lijken die klokkies klein om jou pols … :slight_smile:

Haha… Ja kan wel wat hebben geloof ik… Zoek meestal tussen de 42 en 45mm.

Daarom valt de 57 wel een klein beetje buiten de range.

1 like

De DSOTM is de enige “Wow, een Omega”. De anderen zijn meer " OK, een Omega".

De zwarte! ( midden )
Heeft idd de WOW factor.

De witte plaat is in de winter erg bleekjes op de pols. ( onder )

De blauwe vind ik een allegaartje. ( boven )

Grt.

Beetje off topic, maar de doorgetrokken datum venster schijnt geïnspireerd te zijn op de instrumenten in n cockpit.
Daar is bv soms t venster vd hoogtemeter ook verder geopend.

Misschien n beetje ver gezocht v iwc en er zijn wel meer horloges waarin je dit fenomeen terugziet, maar bij n pilot vind ik deze link wel iets hebben.

Kanonnuh, wat n mokers v polsen heb je! Ik kan me wel voorstellen dat je de 57 wat iel zult vinden.

Ik dacht eerst bij de reverso… Hm… Beetje oversized voor toch best n net model (ondanks z’n sportieve oorsprong). Maar bij zou ie goed in verhouding staan.

Terug op je keuzes, zo om de pols heeft de dsotm best wel presence bij jou. Dat terwijl de 57 er wat iel uitziet en de lunar dust beetje lijkt weg te vallen.

En aangezien je er de beste klik mee lijkt te hebben…

Ik heb vele merken en types gehad, maar deze IWC staat nog op m’n verlanglijstje. Al weet ik ook dat het hebben van de zaak meestal het einde is van het vermaak dus ik begrijp de switch…:wink:

Zijn er talen waarin er een term is voor een “extra grote meercijferige datumuitsnede in de wijzerplaat”?

Ik vind de look ook maar rommelig. Er vermoed echter wel een onbedoeld voordeel: Bij verminderd zicht (schemer, leesbrilbehoeftigen zonder bril op e.d.) is de leesbaarheid verhoogd. “4 5 6” herkennen is gemakkelijker dan “5” is mijn ervaring. Net zo goed als dat een pointer date bij de zelfde cijfergrootte nog weer een stapje beter afleesbaar is.

Een big date is dan toch fraaier.

Als het bedoelt is als “cockpit-legacy” dan is dat wel weer aardig. Maar de door velen onaantrekkelijke gevonden datumloep heeft haast net zo veel legacy eigenlijk.

Nog een voordeel. Je kunt in één oogopslag zien wat voor datum het morgen wordt. :wink:

Ko

1 like

Het is bovendien ergerlijk 31 te zien staan in een maand van 30 dagen, om over februari nog maar te zwijgen. :cold_sweat:

2 likes

Had ik ook al bedacht - you beat me to it.

Gewoon de DSotM pakken…Daar ga je echt geen spijt van krijgen!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Of een mooie rus! :+1:t2:

:sweat:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

57 :blush: