Welke moet 't worden.... Omega of IWC

Dat is misschien ook wel een goede vraag. Ik zal straks eens posten wat ik heb, misschien dat jullie dan goede ideeën hebben wat erbij moet (eh… Mag😉)

Van der gang is mooi. Wel een hoog iwc gehalte vind ik en dan vind ik menig iwc mooier

Als extra aanvulling om misschien ook wat voorstellen te krijgen die echt een meerwaarde zijn. Of juist verkocht moeten worden hierbij een overzichtje van de collectie:

6 likes

Een ding is zeker: je hebt (goede) smaak !

2 likes

De DSOTM is een van de weinige Omega’s die mij wat doet en waar in het echt ook de klasse vanaf straalt. Of ik m het geld waard vind is wel een andere discussie.

1 like

Ik vind die alle kleuren van de regenboog side of the moon versies maar niks.

De enige mooie heeft Candide gepost daar zou ik het voor doen, anders de IWC met black dial.

Groeten,

Noel.

1 like

Wat een fantastisch probleem dit! En nog een verschrikkelijk moeilijke ook…

De DSOTM zou toch wel mijn voorkeur hebben. Dat komt door het productie proces van de kast, dit is een unieke vervaardiging die geen enkele andere fabrikant toepast.

Dus die. :sunglasses:

1 like

De JLC en de IWC zijn rather dressy; de Tag, de Blackbird en de Seamaster meer sporty.

Ik heb persoonlijk “slechts” twee Speedmasters - niet de klassiekers, maar imho de buitenbeentjes.

De eerste is enkel nog in vintage te verkrijgen. Veel evenwichtiger dan zijn opvolger de Skywalker X33. De Speedmaster X-33

Mijn tweede Speedmaster is de nieuwe MARK II. Die moet je écht eens irl gaan bekijken. Ik weet dat smaken verschillen, maar ga eerst eens window-shoppen, en stap daarna toch eens binnen :wink:
Plaatje vlug van het net gehaald. De Hermès das is ook mooi… :wink:

1 like

Die is inderdaad ook mooi. Hij heeft een soort oranje reflectie aan de binnenkant van de kast. Vond ik wel wat hebben.

1 like

Dat komt omdat ie een rode metalen binnenring heeft; die zit onder de tachymeter en zorgt voor deze gloed.

De tachymeterschaal is overigens van het “sandwich” type: het is een zwarte ring op glas en de cijfers zijn transparant. Onder de tachy-ring zit dan de luminova.

5 likes

Ik heb de anderen niet gelezen maar,
zo op het eerste oog… de speedy natuurlijk! :+1:

IWC vind ik sowieso niet sexy.
WnaB pilots.

De speedy dus :snail: :smile:

En op de Seamaster ga je zeker niet zien hoe laat het is :vertical_traffic_light:

Grt.

1 like

Die Mark II is wel maar de helft van de prijs van een DSOTM. Heeft alleen geen zichtbodem helaas, de DSOTM wel.

1 like

Daar ga ik nog eens voor kijken dan. Die was me nog niet opgevallen. Thanks!

Ja die speedmaster, denk de 57 ga ik ook nog maar eens in het echt bekijken. Hij lag bij de juwelier alleen met een blauwe plaat en daar zocht ik niet naar, dus heb hem overgeslagen.

Erg leuk om de reacties te lezen en de nieuwe ideeën. Maakt het niet makkelijker, maar mijn keuze wel completer

1 like

Je hebt al 1 van De mooiste iwc’s, wat een mooi ding zeg.

Ik vind de kast vorm van mark II niks, maar de rio 2016 doet me op de een of andere manier wel wat;

1 like

Je mooie collectie bekeken te hebben is de oplossing vrij simpel.

De lelijke Breitling er uit en een Rolex er in…

Ik ken SGP’ers die minder drammerig zijn in hun boodschap. Zag jij Rolex in de titel staan? Precies.

1 like

En hop, daar gaat de zuurgraad :disappointed:

En TS schrijft:

Rolex zou ik niet direct in je collectie toevoegen, je hebt een prachtige duiker.

De Speedmaster is iets wat er nog niet tussen zit.
Iets in het idee van de Speedmaster is de tag heuer Carrera…
http://www.trustytagheuer.us/images/buy-low-price-tag-heuer-carrera-calibre-1887-fake-watches-in-top-grade-quality.jpg

Gtz

1 like

Persoonlijk zou ik gaan voor

een Portugieser chrono

of de Yacht Club

Waarbij de eerste mijn voorkeur heeft gezien de maat.

Kleur of metaal kan je uiteraard variëren.

1 like