Welke moet 't worden.... Omega of IWC

Daytona of Speedmaster toevoegen of ruilen voor de Breitling
Maar dat is puur persoonlijk. Met een witte Daytona komt er naast de Monaco wel een mooie chronograaf terug die ook niet te groot is. En er komt meteen een witte wijzerplaat in de collectie. Al is dit wel één van de mooiste Breitlings.

1 like

Valt in veel topics op wat een bitter mannetje jij bent…

@Firly, Rolex maakt meer dan de Submariner :wink:

1 like

Come over to the Dark Side… :wink:

3 likes

Ah ja? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan zou in kijken voor een daytona met zwarte wijzerplaat.
http://www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/2009/08/rolex-daytona-ref-ref-116520-watch.jpg

1 like

Totaal niet, maar ik heb wel een lichte allergie voor mensen die “hun” merk er te pas en te onpas doordrukken. 9 van de 10 posts van jou hebben dezelfde strekking. Omega ( of IWC) is in principe ook niet het eerste merk waar ik voor zou kiezen, maar daarom kan ik sommige modellen (en de keuze van anderen daarvoor) wel waarderen.

1 like

Zoals hierboven reeds is aangegeven vraagt TS om eventuele andere opties en Rolex is daar één van.

Probeer jij wat minder boos te zijn dan zal ik Rolex minder prediken :wink:

2 likes

De portuguese chrono heb ik net verkocht :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die droeg ik te weinig. Wel andere kleurstelling overigens, witte plaat met gouden indices.

1 like

Ik wil Rolex niet verheerlijken maar ik noem het merk omdat ik het een interessante toevoeging vind voor de verzameling.
:grinning:

Rolex, en take a pick (en hier staat nog niet alles op):

http://horloge-merken.startpagina.nl/

Daarom ga ik in zo’n topic niet met merken gooien. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat voor dit soort prijzen de TS zelf geen onderzoek gedaan heeft.

1 like

Wel goed om even de huidige verzameling te zien, idd. Je zou denken dat jij de collectie wel zo’n beetje compleet hebt… :wink:
Maar nog een heel andere optie. Heb je wel 'ns aan een Grand Seiko gedacht? Heerlijk understated.

Of de wat sportievere GMT Spring Drive.

Ik zou - zonder enige twijfel - kiezen voor de originele DSotM (heb ze allemaal omgehad en de originele blijft veruit het mooist). Houd er wel rekening mee dat je na de aanschaf van de DSotM heel veel werk gaat hebben aan het verkopen van je volledige collectie…Je gaat niets anders meer dragen namelijk :laughing: (Dat is nu bij mij aan de hand).

Wil je eigenwijs doen, dan zijn de IWC Top Gun’s wellicht nog een optie.

IWC Pilot Double Chronograph Top Gun Edition:

Miramar

Of als je écht een klapper wilt hebben, verkoop dan een paar klokken uit je collectie en ga voor de Big Pilot Perpetual

2 likes

Oh ja! De DSotM is ook erg vet op een legergroene NATO (Vind ik althans )

3 likes

Die datum op die iwc’s… :anguished:

1 like

wat te denken van Hanhart, de primus serie ? of anders 1 van de andere series :

http://www.hanhart.com/740-210-0020.html#

een beetje een combi tussen de horloges waartussen je twijfelt.

Ik zie de DsaotM nu een aantal keer voorbij komen in andere settings dan bij de juwelier. Ik moet zeggen dat dit horloge bij mij steeds beter in de smaak valt. Oftewel, it grows on me!

Ik zou daarvoor gaan.

1 like

Tja krijg je dan he… Zout op zout!

T is al zo gezellig hier de laatste tijd, kijk eens om je heen aub!

Groeten,

Noel.

Seiko heb ik wel eens geprobeerd, maar de klik was er niet. Dus laat ik ze eigenlijk altijd links liggen.

Kan de Facebook pagina niet vinden. Heb je een linkje?
Thanks,
J.

Thanks voor je uitgebreide post. De top gun heb ik inderdaad ook bekeken. Op plaatjes erg mooi, om de pols vond ik m tegenvallen. En bij de IWC’s wel witte krasjes in het zwart… Geen keramiek.

Horloge mag gebruikssporen hebben, begrijp me niet verkeerd. Hij moet gedragen kunnen worden, maar die metaalkleurige krassen in PVD daar ga ik niet aan wennen…

Ja dat ‘probleem’ heb ik ook :wink:

Zie hem hier regelmatig voorbij komen en ook nog op andere banden en dan vind ik hem er wel uitspringen.

Vind overigens de speedmaster 57 ook nog wel een serieuze gegadigde…