Welke moet 't worden.... Omega of IWC

Ik zie wel dat je een voorkeur hebt voor de wat grotere maat horloges.
Ik heb ook de speedmastet 57 bekeken en vond hem wat klein, vergeleken dan met de DSOTM.
Verder is mijn conclusie dat je een chronograaf wilt.
Een alternatief voor IWC is ook nog de Breguet XXII.
Lekker exclusief en superhorloge.

Succes verder.
Grtn Leen.

1 like

Een top gun kast hoort van keramiek te zijn. Dus erg krasbestendig. De knopjes zijn dan van titanium.
Als er een PVD laag op zat, dan was het geen top gun :wink:. Iwc was een van de eerste met keramische kasten.

1 like

Kan het niet linkenā€¦ Hier een screenshot

Alle Top Guns hebben ook een keramische kast.

Ik heb dezelfde klok gehad. Dit is ook echt een topper! Iets klassieker dan de DSotM maar met dezelfde vette features(9300 caliber). Echt een aanrader!

2 likes

Dan moeten ze die handelaar maar eens op een bijscholing sturen. Het was een top gun en hij vroeg ook de top gun prijs :wink:

Maar het eerste waar hij voor waarschuwde was de krasjes ivm pvd-laag.

Omdat ik er ook geen directe klik mee had heb ik me er verder niet in verdiept.

1 like

zag dat de reactie mbt keramiek al was gegevenā€¦dit soort gasten zouden ze moeten verbieden zulke horloges te verkopen. Nee Seiko is echt volledig in Zwitserland gemaakt, daarom is het zo goed, echt waar !!!

2 likes

Dat was imo nou net de mooiste klok van je collectie!

Let maar niet op hem, kijk maar naar zijn naam :wink:

1 like

Haha. Tjaā€¦

Kom je nu mee :wink:

Lsotm vind ik wel fraai vh groepje. De iwc pilot wel stoer. Dat vd datumā€¦ Met de gedachte dat t geĆÆnspireerd is op de metertjes v n vliegtuig, kan ik t wel verkroppen.

De dsotm vond ik iets te dik, en met dat vele glimmende keramiekā€¦ Op n dressy rado vind ik t wel mooi. Op de speedy zou ik mat zwart stoer vinden.
Oh ja, zoals al geopperd kun je denk ik de lsotm ook vast matchen met n ander mooi bandje. En zelf vind ik dat grijs wel apart op die klok.
Maarā€¦ Persoonlijk mis ik de tri compax look vd speedy. Ik heb zelf liever de handopwinders, maar als t n co-axial moet zijn, dan ā€˜maarā€™ de minder knappe en fraai bewerkte uurwerk v deze

http://www.omegawatches.com/fileadmin/images/watches/soldier-detail/31130445001002-20.png

Vandaag de Speedmaster 57 gepast.

Hij is inderdaad wel een stukje kleinerā€¦ Ze hadden de zwarte niet. Alleen een blauwe.

Wat denken jullie:

Ik blijf toch wel de voorkeur hebben voor de DSOTMā€¦
Ideeen blijven welkom

4 likes

Ja, wat is dat toch? Iedereen snapt toch dat voor (bijv.) de 25ste, de 24ste zit, en na de 25ste de 26ste komt? Bullshit, interessant-doenerij. Zie je helaas bij meer merken, maar van IWC had ik iets meer functionaliteits-besef verwacht.

2 likes

Van deze drie: De 57, met afstand - maar ik heb een conservatieve smaak. Houd het zelf gewoon bij de Pro met plexi. :relaxed: Maar ik vind al dat voortborduren op een thema (hoewel commercieel enorm succesvol) een beetje vermoeiend worden, niet alleen bij Omegaā€¦

Het zijn alle drie prachtige horloges, zonder meer. De 57 springt er gewoon uit voor mij.

2 likes

Jaā€¦ Shitā€¦ Moet ik de gewone speedy ook nog mee gaan nemen?!

Luxe problemen toch!

Daar moet je natuurlijk mee beginnen! Anders heb je geen goede basis. :wink:

2 likes

Helemaal eens met PeterLC! :+1:

De 57 is buiten zijn wonderschone looks om wel erg veelzijdig, kan zo onder een pak!

Ik persoonlijk vind de 57 met zwarte dial erg mooi op staal.

Maar het is maar net wat jouw smaak is, als jij de DSOTM gaaf vind moet je het gewoon doen!

Groeten,

Noel.

1 like

Vandaag bij de Omega winkel in Cannes geweest, heerlijk zitten te passen en kijken welk volgend horloge ik ga aanschaffen. :blush: Voor mij wordt het waarschijnlijk een moonwatch of een racing, maar de DSOTM is echt wel absoluut de mooiste Omega in mijn ogen, fantastische klok, en uniek in zijn soort. Geniet van de voorpret en succes met je keuze :+1:t3:

2 likes

Als ik die drie zo zie, dan zeg ik weer DsotMā€¦ Wat een interessant apparaat.

1 like

Als het dan een speedmaster moet worden dan de speedmaster 57 steel on steel ref.331.10.42.51.01.002.
De mooiste in mijn ogen.
Op de een of andere manier is keramiek iets wat niet past bij een speedmaster. Is mijn gevoel hoor, dus stoor je er niet aan.
Vindt ze wel mooi maar is niet zo tijdloos.
Dit in tegenstelling van je huidige collectie.

Grtn Leen.

1 like