Welke Omega Speedmaster?

@Helden…ik was op zoek naar een extra horloge en zocht deze in eerste instantie bij Rolex.
Vind ze nog steeds mooi maar zoals ik aangaf heb ik dit verschoven naar een later tijdstip in mijn verzameling. Of ik ga voor een Tudor aangezien ik de Tudor Submariner vintage net zo mooi vind als de Rolex Submariner vintage.

Daarom aan het kijken naar een extra Omega omdat de Seamster en Speedmaster mij ook heel erg aanspreken.
Maar ook daarin is de keuze niet veel makkelijker dan bij Rolex.

Mijn collectie bestaat uit een Tag Heuer Carrera Monaco GP limited edition met grijze wijzerplaat op rubber, Tag Heuer Monaco met blauwe wijzerplaat(saffier) op blauw croco, Omega SMP 300 ceramisch blauw op staal en grijsblauw kalfsleder, Hamilton GMT met zilveren wijzerplaat op staal en zwart Hirsch rubber/leder voor mijn werk. Allemaal automaten.

Wat ik voor mijn gevoel mis is een hand opwinder, titanium horloge, witte wijzerplaat en een vintage op nato en een echte toolwatch ala Pelagos. Ik probeer met zo min mogelijk horloges alles te bereiken.
En ik ben niet van het flipperen en wil daarom mijn keuze weloverwogen maken.
Moeilijk!

@Leetje…mooi hoor maar begint bij 5000 Euro en moeilijk om een goede te vinden denk ik. Daarom denk ik steeds aan een vintage maar koop ik toch steeds weer een nieuwe. Ook een kwestie van tijd en aan toe zijn denk ik.

Een Rolex Sub Hulk bijvoorbeeld

Fair enough :wink:

1 like

Misschien een oud topic om nieuw leven in te blazen maar ik zit zelf ook al een lange tijd te kijken naar een Speedy. Ik weet niet of dit de bedoeling is, anders kan ik ook een nieuw topic openen.

Ik zie ook de mooie Ed White voorbij komen en van wat ik zie is de “First Omega In Space”

Heeft iemand hier ervaring met deze First Omega In Space toevallig?

De “normale” Speedmaster Pro zie ik voor rond de 2750,- verkocht worden en de First Omega In Space voor 3000,- beide occasion.

Het ligt dus redelijk dicht bij elkaar qua prijs van wat ik heb gezien.

De straight lugs van de First Omega vind ik fantastisch en ook doordat deze een kleinere afmeting heeft. De Pro heeft natuurlijk de historie en de plexie, en zou misschien nog goedkoper te vinden zijn zonder box / papieren etc.

Ik zal zeker eens gaan uitproberen, want dan zie je het toch het beste, maar het is altijd fijn om ervaringen van jullie te lezen! :slight_smile:

FOIS zag we niet uit bij mij om de pols, dus de pro gekocht. Aanrader :slight_smile:

@Monasso

Dat is wel goed om te horen. Soms zien horloges er op foto’s beter uit dan dat ze dragen. Wat beviel je niet aan de FOIS , of wat maakt het raar aan de pols? :slight_smile:

Je zou juist verwachten dat de kast wat beter zal dragen dan de Pro doordat deze iets slanker is. Misschien het glas…

Qua afmeting maakt het weinig uit. Bij de reguliere Speedy worden de kroonberschermers meegegeten, die heet de foto’s niet.

Jaa ja…:stuck_out_tongue:

Edit damn autocorrect: foto’s is FOIS en meegegeten = meegemeten

1 like

Ik zou eigenlijk altijd voor een Pro gaan. Dat is feitelijk het icoon geworden en zal dat blijven. Is bovendien naar mijn mening perfect in balans. Daarnaast is een Speedy voor mij wat het is, allerlei extra functies of kleurtjes passen niet bij het ‘toolwatch’ idee van het horloge naar mijn mening.

Voor 3300.- heb je een nagelnieuwe incl. De grote box met extra banden. Misschien toch het overwegen waard?

1 like

Die overdreven grote doos met al die extra rommel zou ik uit principe er niet eens bij willen.

Die mag je naar mij opsturen als je een nieuwe speedy koopt :slight_smile:

1 like

Voor 3300,- een nieuwe, dan vind ik het prijsverschil met een occasion maar minimaal inderdaad.

De Pro kost volgens mij 4000,- ik had verwacht dat de FOIS duurder zou zijn eigenlijk.

Ik zou het liefst een occasion Speedmaster Pro vinden voor rond de 2500,- Eens kijken of dat haalbaar is en ik ga me zeker eens verdiepen in de FOIS en wat nu de beste keuze is :slight_smile:

1 like

Krijg toch altijd kriebels van dat stukje tekst:" …and only"…
First is een feit…only is volgens mij niet waar…

On topic: 321, 861 of 1861…zolang er maar plexi opzit en dichte achterkant…blijf bij het origineel…

Kon voor het geld ook een nieuwe kopen. Maar dat was nooit een optie. Heb er niks mee. Vintage all the way. Stepped faded dail uit mijn geboorte jaar "71, daar wordt ik enthousiast van !

10 likes

Tijdje geleden ook voor hetzelfde dilemma gestaan. Budget wat ik voor mezelf had vastgesteld was 2500 euro en niets meer, voor “slechts” 800 euro meer heb je een gloednieuwe maar ik wilde gewoon niet over m’n budget heen en daarnaast vind ik die nieuwe doos teveel poeha wat de prijs onnodig opdrijft. Uiteindelijk kwam ik een perfect exemplaar tegen bij een juwelier gewoon hier in NL zodat ik hem zelf kon ophalen en die precies binnen budget viel (2500 euro). Slechts 2.5 jr oud, inclusief garantie, Omega service etui en factuur van de desbetreffende juwelier. Ze zijn er wel dus succes met de zoektocht.

Persoonlijk hoor, smaak en pols. misschien zit hij jou als gegoten en vind jij de FOIS mooier…

Momenteel zou ik voor de FOIS gaan, maar dat komt omdat ik de broadarrow en pro eerder heb gehad.
Juist die hoekige lugs vind ik erg mooi. En even wat anders, dan de altijd afgeronde lugs wat zo herkenbaar is voor Omega. Ook geen kroonbeschermer. Rustigere wijzerplaat. Mooie deksel.
Yep, ik zou het wel weten.


https://d23x6d9cx8qezf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2014/07/Strap6-1200x801.jpg

3 likes

Hoezo veel speedmaster modellen in omloop? Er is maar een echte toch :wink: en die is ook nog eens het meest prijsvast.