Welke Rolex zou jij kiezen.....1, 2 of 3?

De platina daydate is mijn eerste keuze maar die kan ik niet betalen. Dan had ik een ander vak moeten leren.
Of een platina Daytona in in blauw met chocolade bezel. :heart_eyes:

Ik ben er overigens nog steeds niet uit.
Ben aan het sparen en heb mijn Tag Heuer Carrera te koop staan. Bij verkoop kan ik de Rolex eerder aan mijn verzameling toevoegen dus wie wilt de mooiste moderne caliber 16 Carrera?

Die heeft een antracietkleurige limited wijzerplaat dus deze staat ook in mijn lijstje als mogelijke vervanger;

Verder staan deze op dit moment in mijn eeuwige Rolex twijfel top 5;




Ik weet het,…het zijn totaal verschillende modellen maar allemaal mooi!

Ben het helemaal met je eens over die indexmaten van de Daydate. Die dagcomplicatie zou ik als hij gratis was al niet zo om geven, laat staan voor de meerprijs (ja ik weet, goud en zo). Designmatig vind ik die oude OP die ik hiervlakbij post wel echt mooi.

1 (eerste indruk/ingeving)

Ten eerste vind ik de blauwe wijzerplaat erg mooi! Verder vind ik de datumloep van 1 niet mooi en de bezel van 2 niet zo, dus voor mij blijft 3 over!

Sommigen zijn natuurlijk al met veel minder tevreden. De ene is betaalbaar voor de gewone sterveling, de andere niet hé…

Die Milgauss met het mooie groen via het glas vind ik ook een topper. Je moet natuurlijk van het wijzertje houden.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

I like!

Voor de vraag aan het begin van dit topic:

1

Lekker rustig goede verhoudingen en het blauw is subliem.
En als je hem houdt voor later.
Hoe kleiner hoe fijner en komt de loep ook nog van pas.

Grt.

Ik hou er ook wel van!

1 like

Als je nou een paar jaar wacht tot de nieuwe DD in staal wordt uitgebracht… Dan heb je in 1 keer het mooiste horloge wat nog in de buurt van betaalbaar komt (duurt nog zeker drie jaar en zal niet onder de 10K kosten dus dan heb je nog even tijd om te sparen).

Probleem opgelost!

Nr.1 :wink:

Als je te veel leest over wat er allemaal niet klopt aan de indices ga je het nog geloven ook :wink:
De DJII is gewoon een prachtige klok en de blauwe wijzerplaat is fantastisch, zeker in de zon.
Je kunt mijns inziens echt geen vergelijk maken met de nieuwe Perpeptual
Ondankt dat dit ook een heel mooi horloge is
Voor mij voelde het haast als een damesklok om de pols vergeleken met de DJII
Hij is niet alleen kleiner qua diameter maar ook lager en heeft een 20mm band ipv een 21mm op de DJII
De fluted bezel is ook fantastisch maar persoonlijk vind ik de bezel dan nog breder overkomen
Overigens is er volgens mij geen foute keuze welke van de 3 het dan ook voor je wordt

Ik ben niet gek op een datum loep, behalve als die aan de binnenkant zit, vind de wijzerplaat van de 2e het mooist, qua kleur, maar denk dat ik voor de eerste zou gaan, qua uitstraling. Vind dan weer die loupe jammer (en de prijzen waarvoor deze horloges moeten worden verkocht, wat maakt, dat ALS ik het geld ervoor had, toch waarschijnlijk het er niet voor over had)

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Weet je, DAT zou ik nou übercool vinden!!

De Milgauss

Bij de eerste 2 vind ik het vergrootglas niet passen (snap wel dat het erop zit, maar ik vind dat gewoon niet mooi).

1 like

Dit is ook mijn gedacht. Ik zie niet in dat Rolex een horloge op de markt zou brengen waarvan de verhoudingen niet kloppen. Maar sommigen lezen zoveel dat ze op den duur nog maar weinig kunnen appreciëren of het misschien zelf niet meer weten. Ik vraag mij dan ook wel eens af of hun portemonnee dit dan wel kan appreciëren. Maar dat zijn uiteraard ook mijn zaken niet. Ik heb altijd al geleerd : “Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.”

1 like

Rolex DJII - "Te dikke indices en vette bezel"
IWC Portuguese - "Verschrikkleijke lelijke afgekapte 12 & 6"
IWC Ingenieur Chrono - "Slechts een Valjoux 7750 uurwerk (en wederom een nog verder afgekapte 12 & 6)"
Breitling Crosswind - "Wat eens kermis klok"
DLC coated Speedmaster - Heiligschennis"
Etc …
Je leert er mee leven :wink:

2 likes

Nog even op terug komen omdat ik vind dat uw vergelijking hier absoluut niet opgaat. Ja…, ik vind ze zelfs een beetje minachtend t.o.v. van diegenen die het hier wat minder breed zien. :disappointed: Want hoe kan je nu een horloge van rond de 6500€ vergelijken met één die pas begint aan 30.500€ ??? En dat mag dan nog een Rolex zijn.

1 like

Mijn keuze zou Milgauss zijn .

Nr 3. Ziet er het modernst en jong uit!