Welke speedmaster? Zoveel te kiezen

Soort beslisboom voor jezelf opstellen.

• Plexiglas of saffier
  • Handwinder of automaat
  • Meer voorkomend model of wat exclusiever
  • Oud of jong
  • Kleur wijzerplaat en chrono’s
  • Budget (wellicht iets eerder over nadenken ;-))

Volgens mij moet je dan redelijkerwijs bij de voor jou optimale Speedmaster uitkomen. En eens een reduced is het wat mij betreft ook niet helemaal. Is naar verhouding wat te klein.

1 like

Dat is een mooie speedy. Uit welk jaar kwam die? Enne, wat is je polsomtrek? :wink:

Speedmaster ‘57. Ook erg fijn horloge, behoorlijke poos in m’n bezit gehad.

3 likes

Deze is van 71-72!
Polsomtrek is ongeveer 17cm, eigenlijl ging dat nog net met deze speedy maar toch op het randje…

1 like

Mijn volgende wordt ook een Speedy. Ik wil sowieso de klassieke plexiglas, 42mm Classic. Twijfel nog of ik voor een laatste Tritium ga of een hagelnieuwe. Er is 1 special die ik geweldig vind, de Soyuz:

2 likes

Inmiddels aangemaakt en hier te vinden:

1 like

Haha zou inderdaad adviseren om dat laatste punt toch maar als eerste punt te behandelen; veel prijsverschillen onder de diverse Speedys!

Tot morgen! :wink:

1 like

De mooiste Limited Speedmaster in mijn ogen:

Als het budget toereikend is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Topic begint al aardig hier op te lijken:

Erg gaaf, staat er net eentje te koop op het Uhrforum:

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-moonwatch-moonphase-chronograph-master-chronometer-mondphase-blau-t362203

1 like

Ja die Soyuz is ook intussen minimaal 9k…

1 like

Tijd voor een schopje omhoog hiermee!

Hoi allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren op mijn eerste “echte” (lees: >1k€) horloge. Dat het een Speedmaster gaat worden is wel duidelijk.

Maar welke?

Ik vind de Speedmaster Pro Hesalite heel erg mooi. Vooral op leer. Prachtige dial. Het mooiste element vind ik de platte bezel, waar het glaasje bijna als een bolhoedje op ligt. Maar: hij heeft geen datumfunctie. Dat vind ik best een gemis.

Gister viel mijn oog op de Mk40. Laat qua datumindicatie niets te wensen over. Welk jaar het is weet ik meestal nog wel. Echter, deze heeft een bezel die schuin oploopt. Dat vind ik heel jammer, want de vlakke bezel is wat de Speedmaster een Speedmaster maakt. Die schuine bezel schijnt ook te gelden voor alle andere speedies met datum die ik kan vinden. Met uitzondering van de ‘57, maar die is boven budget.

Mijn vraag: zijn er Speedmasters met een datumaanduiding, doch een vlakke bezel, onder de 5k€?

1 like

Ik heb een mark40. Bij mij waren de keuze argumenten datum (check) en formaat. Houd er rekening mee dat de Mark40 een 39 mm horloge is, dus een maatje kleiner dan de reguliere Speedmaster en dezelfde maat heeft als een reduced. Ik vind het voordeel van de mark40 tov de reduced dat het uurwerk als chrono gemaakt is en dat daardoor de pushers en kroon ook netjes op lijn staan.

Daarnaast houd ik meer van de wat klassiekere maat horloges, vandaar dat ik de maat van de mark40 mooier vind. Inderdaad wel een schuine bezel.

1 like

Ik twijfel tussen een nieuwe en een tritium, die patina Is wel heel gaaf.

1 like

Gewoon deze doen.

9 likes

Nice, welke is dat?

1 like

Wat dacht je van de Speedmaster Broad Arrow? Is een automaat en met datum.

4 likes

Deze zal wel iets te heftig zijn om mee te beginnen?

4 likes

De 60th Anniversary edition, remake van de orginele Speedmaster. Man met smaak die @Brick :wink:

1 like

Hmm ben niet meteen weg van de wijzers maar ik ga morgen eens wat foto’s bestuderen. Bedankt voor de tip!

Oef, die is wel héél Pro ja :grin:

1 like