Welke van de 2 aub, Omega of Tudor? update met pics nu

1 van de 2 zal het worden , wil deze nieuw aanschaffen. Een LLD komt erbij als deze zich ooit aanbiedt ;-).

Ze hebben beide charisma en natuurlijk een ander prijskaartje, maar dat zal de pret niet derven.

of

dank voor de reakties

Ik zou gaan voor een Grand Seiko …

3 likes

Wat mij betreft zeker de Seamaster!!!

Zit er geen enorm prijs verschil tussen?

Ik zou zeker voor de seamaster gaan, die zie je niet zo veel.

Omega! en dan ook op die mooie nato band :smile:

De Omega wat mij betreft. Tudor is optisch erg dik door de manier waarop de kast is vormgegeven (in werkelijkheid valt het mee, maar hij ziet er vrij lomp uit naar mijn mening). Zal ook een beetje van de omvang van je pols en hand afhangen.

Ik vind overigens het ‘patina’ van de Omega ook niet echt super, en het gepolijste op de band idem, maar verder een erg mooi horloge. Zou mijn keuze zijn.

Kerel…

10 likes

De tudor, omdat deze minder duur is en naar mijn mening mooier. Plus het co-axial uurwerk tikt op 3,5 hertz en de tudor op 4. Ik zie dat verschil… Het maakt mij ook niet zoveel uit wat voor uurwerk erin zit. Bij voorkeur zelfs ETA want die zijn goedkoop en makkelijk te servicen.

Momenteel de seamaster in aanbieding aan 4640 euro nieuw bij Omega dealer. Tov 2900 voor de Tudor bij dealer. Op staal 3230…

Allebei mooi, maar als ik zou moeten kiezen zonder financiële beperkingen, dan de Omeg op NATO. Stalen band vind ik gewoon niet mooi.

Ook vind ik de Omega aan de dikke kant overigens. Heb je deze al eens gepast?

LOL :joy:

1 like

De Tudor is super, maar heeft wel een ‘bonkige’ kast. Mooi op zowel staal, leer en de bijgeleverde nato.

De Omega heeft een fantastisch uurwerk, en is naar mijn mening toch een stapje hoger dan de Tudor. Echter, ik vind de pasvorm van deze niet mooi. Zeer hoekig en scherp, stond niet mooi op mijn pols. Dit kan echter komen door mijn kleine polsen.

Als je pols groot genoeg is, absoluut de Omega. Heb je hetzelfde probleem als ik, dan is de Tudor ook zeker geen verkeerde keuze!

3 likes

De Tudor maar dan wel gelijk op stalen band :wink:

1 like

Zeker de Omega

Omega idd al gaan passen (2 keer al) , bevalt elke keer beter en beter.

1 like

Vind ze alle twee erg mooi, maar zonder aarzelen zou ik de omega kiezen.

De Omega is het mooist maar voor die +1500,- prijsverschil kocht ik me de BB op staal + LLD :wink:

1 like

Ik heb de Tudor gehad en snel geflipperd. De Omega heb ik alleen irl gezien, maar nooit omgehad idd.

Dat is 1 van de redenen dat ik twijfel. ETA kan " overal" geserviced worden en bij Omega ben je niets met 1000 euro als ik het goed begrepen heb.

Ik heb nu de leren band erop zitten en dat vind ik, als ik het vergelijk met de plaatjes, mooier dan op een stalen band. Maar meningen verschillen en staal verkoopt beter!