Welke van de 3 automaten?

Hallo,

Ik heb een 3-tal horloges op het oog… Budget € 400,- witte dial, Swiss automaat, lederen band, “dress watch” (met datum is prima)

  1. Tissot Le Lockle
    http://www.horlogewebshop.nl/tissot-mechanische-horloges/le-locle-classic-automaat-t41142333.html

  2. Edox Les Vauberts automatic
    http://www.seriouswatches.eu/sale-188/edox-les-vauberts-date-automatic-80081-3-ain.html

  3. Hamilton Vailant Auto (grijze dial…)
    http://www.boumanonline.nl/hamilton-vailant-boumanonline/nl/product/48286/?mf=9&mv=3467

Ik neig naar de Tissot. Wat denken jullie? Of zijn er alternatieve horloges, rond de € 400,- die ik over het oog zie?

Ik ben het met je eens, de Tissot is een klassieker en ik vind de witte wijzerplaat de beste.
De edox op plaats 2 voor mij.

Voor mij klopt het hele plaatje van de Tissot. Schitterende wijzerplaat met details waar je naar blijft kijken.

Mijn beste,

Ik ben zelf zeer tevreden over de Tissot Le Locle.(reeds 4 jaar in gebruik).
De wijzerplaat verveeld mij nog steeds niet,
en ook de zicht-bodum is het aanschouwen waard.
Eveneens is de lederen band met vouw-sluiting nog in vol ornaat.
En “Last but not Least” het uurwerk tikt er vrolijk op los. :watch:
Succes met je keuze!!

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Ik vind de Edox de mooiste van de 3, de wijzerplaat is wat rustiger en meer tijdloos.

2 likes

Een Hamilton stem hier: puur op het oog vind ik deze het mooist en best kloppen. Ben geen fan van Roman markers maar door het ‘samengeperste’ font is het totaal anders

De Tissot is een klassieker.

De EDOX is iets aparts, heeft een rustige wijzerplaat
en een hele mooie pilot style kroon.
Ook het mooiste datumvenster.

De Hami valt voor mij af, 13 in 12
en Romeins is voor mij no go.

Grt.

Mooi die Edox! Ik was er eigenlijk al uit om n Tissot Visodate aan te schaffen maar deze doet me toch wel twijfelen.

On topic: ik zou dus voor de Edox gaan!

Mij spreekt de Edox het meest aan, gevolgd door de Hamilton. De Tissot vind ik iets te klassiek.

Voor mij simpel: de Edox.

Tissot en hamilton is het voor mij (afgezien van enkele modellen) altijd net niet. Maar belangrijker voor mij zijn de indices: romeinse cijfers vind ik vrijwel altijd een afknapper. Wafel patronen idem dito: je moet er van houden denk ik.

Los daar van lijken dit mij vergelijkbare horloges. En is de belangrijkste vraag welke jij het mooist vindt?!

gr, HJR

Voor mij zou het de Edox worden. Een prachtig mooi, uitgewogen rustig design en een merk wat je maar weinig ziet, wat voor mij geldt als een positief punt. Een mooi detail vind ik de fraaie kroon en de manier waarop de datum subtiel een geheel lijkt te vormen met de 3 uur indice. Heel erg mooi gedaan!

De Tissot en de Hamilton vind ik veel te klassiek, bovendien hou ik absoluut niet van Romeinse cijfers op een horloge (dat vind ik meer iets voor een Friese staartklok :laughing: )

Succes met jouw keuze en alvast veel voorpret gewenst!

Simpel Tissot is voor mij de echte klassieker.

Edox +1

Mooi in balans!

2 of 3

Voor mij, van die drie, de Edox .

Clean en zonder Romeinse cijfers.

Succes

Elf.



Tissot had ik als eerste, maar valt toch weer af door de Romeinse cijfers.
Dus dan is het de Edox die wint.

Le Locle!
Kijk even hij Qiphe, is een grijze handelaar uit duitsland. Vaak heb je daar toch wat lagere prijzen (-20%) voor o.a. Hamilton en Tissot.

(Geen banden mee)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik neig naar deze volgorde: Edox, Hamilton, Tissot