🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

NA Pontiac Hydraulica 3 Pontitronic met ESA 9157 uit '75 :heart_eyes:

15 likes

Mooie aanwinst, dat zijn leuke calibers :+1:

Vandaag heb ik ook zo eentje om, maar dan met dagaanduiding er bij (dus de ESA 9158):


:sunglasses:

9 likes

Ook zeer fraai! :ok_hand:

1 like

Erg mooi! Het merk zegt mij niet zoveel… toch maar eens op onderzoek gaan vanavond. Ik geloof dat mijn vader nog een gouden in de schuif heeft liggen van hetzelfde merk, maar het merk heb ik nog niet echt vaker voorbij zien komen.

Anyways, veel draag plezier :+1:

1 like

Is er een topic “show je electronic horloges” trouwens? :thinking:

1 like

Thnx, ZentRa komt op HF wel regelmatig voorbij:


Als ik het goed heb, heeft @Arie_Kabaalstra er ook eentje.
Kortom, een leuk merk :slight_smile:

3 likes

Nog gauw voor het nieuwe topic van @Jurtz even posten deze Certina Certronic

17 likes

Yay ineens allemaal electronics, nu die HF’er met z’n Timex Electric nog!

1 like

effe zoeken…

Zoiets bedoelde je @Jurtz ?


Tja, nu ben ik geen expert zoals @MartijnV maar volgens mij is zo´n Timex Electric toch net effe anders dan de door jou genoemde ´electronics´

9 likes

Mooi hoor !

1 like

Eentje? … 2 zelfs. .zal morgen een familie foto maken

1 like

Ik leer graag, dus kom maar op haha :smile:

Weet jij iets over de precisie van electronics, dus echt half mechanische half elektronische kalibers? Mijne is al wel wat seconden verloren sinds gisterenavond.

1 like

In die zin is half mechanisch half electronisch natuurlijk niets anders dan mechanische werken Jurtz, bewegende delen houden altijd een mogelijkheid tot afwijkingen in precisie in lijkt mij. Vuil, verharde smeermiddelen, ´n ijverig oliënde/schroevende vorige eigenaar of doodgewone slijtage… daar kan zelfs een chronometer de hik van krijgen :wink:


Maar ook een Timex Ironman - volledig digitaal - die ik deze week nieuwe energie gaf, steelt minuten per week …ik hou dat dan voorlopig maar op een vorige gebruiker die wellicht aan het schroeven is geweest ?!

9 likes

15 likes

Toch even delen… gisterenavond wederom een topavond gehad bij @septentrio, waar we in navolging van de workshop van @vinwat een zakhorloge hebben gedemonteerd. En natuurlijk weer een hoop horloges op tafel hebben gehad. Tnx Andy, doen we snel weer. Wat is het Horlogeforum toch een mooi platform :+1::smiley:.


22 likes

:heart_eyes:

18 likes

27 likes

Enige vintage die ik heb/draag dus dit is de laatste foto voorlopig(tot ik een nieuwe heb uiteraard) kreeg vanochtend wel een leuk compliment van een klant die het een bijzonder mooi horloge vond. Altijd leuk om te krijgen :slight_smile:

10 likes