Speciaal voor jou zonder flits. Zie je toch dat ik niet in een mijn werkt.
Thanks, veel mooier zo! En dat zou wat zijn hè, lekker ijzererts hakken met een Patek om je pols.
hahaha hakken met stijl. Ik ben bezig met het bouwen van een schandpaal de komende weken.
Gaat zeker een staartje krijgen
Allow me to be lazy and copy paste een tekstje die ik eerder eens geschreven heb:
Wanneer is een horloge vintage?
De term is afkomstig uit de vinologie en betreft bij wijn niet alleen het jaar maar is ook een kwaliteitstandaard. Het begrip “vintage” is onderhand helaas uitgerekt en in vele branches zelfs uitgemolken en hol. Maar wanneer is een horloge nou echt vintage? Het is niet zo dat een horloge vóór een specifiek jaartal als vintage wordt bestempeld, alhoewel de horloges pre-quartzcrisis en de opkomst van het saffier glas in de jaren 70, uiteraard dit etiket wel reeds verdiend hebben.
Naar mijn mening komt een model pas in aanmerking hiervoor als het de tand des tijds succesvol heeft doorstaan, zowel qua design als mechanisch functioneel. Om hierover te kunnen oordelen moet het toch wel een jaartje of 30 meelopen. Het blijft discutabel, maar dit betekent dus niet dat gelijk alle horloges voor 1990 deze titel verdienen!
Je volgt hen duidelijk niet op Youtube. AVW hanteert niet per se leeftijd als criterium. Zij zien vintage eerder als een soort kwaliteitskeurmerk.
Hallo Jasper.
Kan je mij vertellen of deze Nautilus 3800/1 echt is? Mijn topic werd gisteren dichtgegooid, omdat een slimmerik riep dat het horloge fake is. Als iemand kan vertellen of het horloge fake is of niet, ben jij het wel.
Hier het topic. Alvast bedankt, ik kom snel weer langs in je winkel!
https://www.horlogeforum.nl/t/patek-philippe-nautilus-openen-update-geopend/178901/304
Maak je niet druk, je kan van een kilometer afstand zien dat het een kwaliteits uurwerk is. (Of de kast echt is dat weet ik niet maar daar ga ik maar van uit )
ik heb zelfs foto’s geplaatst van de binnenkant van de monobloc kast, met de graveringen erin. Maar komt wel goed als ik mijn uittreksel binnen heb.
Een beetje flauw Dennis. Dacht je dat ik niet weet wat ik zeg na 40 jaar ervaring in de horlogerie. Ook aan de reacties van de anderen zie je dat de meningen- zoals ik zei- daarover verdeeld zijn. Die Oris van mij is uit 1996, dus nu 22 jaar oud. Drie jaar tekort dus voor de grens van 25 jaar. Voor een aantal mensen is dat vintage, voor anderen niet. Maar evengoed bedankt voor de linkjes man.
Jullie hebben samen geknikkerd?
Anyway. On-topic een foto van een vintage (volgens mijn eigen definitie dan hè ) Seiko:
En ja, hij is te koop. Groetjes Loekie.
Je was me net voor. Ik dacht: “zal ik er wat van zeggen of niet?” Ik besloot om het te laten gaan…
Die is uiteraard buiten iedere discussie vintage: hij heeft én de tand des tijds doorstaan en hij is uit de jaren '70 toch? en hij is mooi!
Ja die is oud zat.
@Klokkengek is de expert
Ik heb hier zondag nog een kiekje van geschoten.
Disclaimer: ik heb wel wat kleine oneffenheden weggehaald met Photoshop, dus vraag @anon50762135EV even om een nieuwe foto als je interesse hebt. Het is een cool vintage dingetje.
Die 911…
Edit: iedereen trok z’n opmerkingen weer terug en ik kreeg het verzoek om het ook te doen.
Dus aanschouw, mijn Datejust Haribo Starbips.
Wat blijft dit toch een lekker ding.
Jurtz en de rest; Pak even een ander topic hiervoor (Of voeg bij iedere post een foto van een vintage horloge)