Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Zodat het horloge iets meer ‘opstaat’ van de pols en hij beter afleest? Dit heb ik nog nooit gezien. Leuk detail

2 likes

24 likes

Nog deze vandaag :heart_eyes:
Ik heb de ideale daily gevonden.

30 likes

17 likes

Boven licht ingeflitst, en onder met bestaand licht, wat veel natuurlijker overkomt.

20 likes

Vandaag Lincoln, zonnige dag allen!

2 likes

Echt een heel mooi horloge dit. :ok_hand:t2: Toevallig maakte ik gisteren deze foto van een van mijn Alfred Dunhills. Ik denk nog niet helemaal vintage, maar vooruit:

9 likes

Ah, ook een asymmetrische rechthoekige kast, zie je toch niet vaak; Mooi! :+1:

2 likes

Haha, een Conny Pie Pan als daily? Jij durft! :wink:

1 like

Dienen deze perfect voor hoor :slight_smile:
Topwerkje met goede power reserve, schroefdelsel, 34,5mm kastje glijdt onder alles, ingetogen en elegant, doch ook sportief. Past bij alles.

2 likes

Ja precies, maar wat als je buiten loopt en het gaat (hard) regenen?

1 like

Even onder de mouw, en wat druppels kan ze best hebben :wink:
Maak ik me doorgaans geen zorgen over!

2 likes

Ja dat is ook zo haha! Maar vooral niet door een hoosbui gaan lopen. :wink:

Is deze niet waterdicht dan? Schroefdeksel suggereert meestal enige mate van waterdichtheid. :thinking:

1 like

Ik denk dat de rand tussen het glas en de kast het kwetsbaarst is. Zelf doe ik mijn vintage spul altijd in de binnenzak of in mijn tas zodra er druppels vallen. Hoort er nou eenmaal bij.

Maar ik fiets vaak, en als je gewoon kunt lopen dan schuift hij inderdaad prima onder de mouw.

Deze Constellation lijkt een spanring-glas te hebben; die zijn als het goed is waterdicht. Overigens moet je bij vintage natuurlijk altijd oppassen, ook al was het origineel waterdicht hoeft hij dat nu niet meer te zijn. :sweat_smile:

1 like

Jazeker, en de pakkingen zijn vervangen bij de service, maar even onder de mouw laten glijden is zat makkelijk dus waarom het lot tarten :slight_smile:

1 like

Klopt als een bus! Zwakste punt is volgens mij de kroon. Als je die terug waterdicht wil moet je ze vervangen, vanwege de ingebouwde pakking, maar m’n originele kroon opgeven? No way.

1 like

Uiteraard, zeker bij vintage doe ik dat ook altijd. :sunglasses:

1 like

Originele kroon opgeven doe ik ook niet, maar ik heb al wel een aantal keer de O-ring in een kroon vervangen; is het nodige gepiel, maar het lukt meestal wel. Hoe waterdicht het daarna is heb ik overigens nooit getest; de grootste uitdaging is het vinden van een O-ring in de juiste maat. :sunglasses:

3 likes