Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Nog heel even om voordat die een paar schoonheidscorrecties krijgt :sunglasses:

20 likes

Avondwissel

22 likes

21 likes

Heerlijk dat je die nog hebt! :heart_eyes: Brings back memories. :blush:

1 like

Diameter is 33 mm zonder kroon gemeten. Bandaanzet 17 mm, dikte is bijna 11 mm en L to L is 40 mm. :+1::sunglasses:

1 like

Dank je! Lijkt op de foto groter dan deze afmetingen. (Al weet ik foto’s kunnen bedriegen al naar gelang de hoek en afstand) Draagt hij ook groter?
Volgens mij had ik een keer gelezen dat je handen als kolenschoppen had :smile:

1 like

Hahaha… dat is inderdaad de hoek van de foto en lichtval denk ik.:slightly_smiling_face: Mijn pols heeft een omtrek van 20,5 cm, dus inderdaad wel fors. Ik draag die kleine vintage horloges overigens gewoon, ondanks de andere horlogematen van tegenwoordig, omdat we vroeger ook niet anders kenden. Als je in de jaren 60 bootwerkerspolsen had droeg je toch gewoon zo’n klein klokje. Mijn opa had in de jaren 70 een Seiko 5, die er aan zijn pols uitzag als zo’n miniscuul klein dameshorloge uit die tijd. :+1::wink:

4 likes

Wat op donderdag goed past past elke dag :blush:

15 likes

Deze weer, goede morgen.
Ik ga nog opzoek naar een oranje band op aanraden van (ik geloof) @domega.
Ik twijfel alleen of ze van rubber moet zijn.

17 likes

21 likes

Zou op zoek gaan naar Tropic-like bandje

4 likes

2286

23 likes

Ruim van Radium voorziene Zentra met Felsa 690 uurwerk

17 likes

Ja, denk je?
Ik moet altijd aan een race horloge denken bij die gaten.

1 like

Dit soort bandjes wordt ook geassocieerd met duikhorloges en ik heb met laten vertellen de een Seamaster … :slight_smile: Maar, alle gekheid op een stokje, gewoon uitkiezen waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Succes met de zoektocht!

2 likes

:joy::joy::joy::+1:

Man jij boft juist - je hoeft alleen naar een bandje te zoeken! Ik zoek al jaren een oranje secondewijzer die bij het bandje past…:yum:

9 likes

Uit 1946 deze T3 Cal 26.5 :smirk:

29 likes

Mooi Pierre! :slightly_smiling_face::ok_hand:

Hij heeft toch wel heel veel weg van de oude Pontiac die ik gisteren postte. Schatte ik rond 1950 in, maar is toch wel meer half tot eind jaren '40; zeker als ik die geschiedenis van de Pontiac modellen ernaast zie. Zo leer ik altijd weer iets nieuws bij! :blush:

1 like

Gaten? Past juist prima bij dresswatches, je moet alleen even durven :blush:

9 likes