Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Vervelend, het zijn lastige uurwerkjes die vintage omega quartzen. Fingers crossed dat alles goed komt dan. :pray:

2 likes

23 likes

Cal.1432 wel een variant met een normaal wijzerverzet systeem gelukkig :+1:

2 likes

Wissel
Daini Seikosha 0852 8020 King Quartz 1976
Rijstpapier wijzerplaat. Frosting op de case. Tanaka.
Wat een schoonheid deze allereerste vintage.
Het begin van mn verzameling…

Je zou kunnen stellen dat ik door dit horloge het vintage-licht heb gezien…

20 likes

Had een leuke ouwe Pontiac Automatique willen posten die vandaag op de fietsroute in de weg lag, maar helaas - vlak na de aanschaf was de mooie tijd voorbij! Sjammer, dan toch maar even deze absolute kanjer van Pontiac die nog steeds op de oude band (vast)zit…:face_with_raised_eyebrow:

17 likes

21 likes

Je kan wel zeggen dat je een ware Aquanaut bezit. Dat voorrecht kent slechts een select gezelschap😉

1 like

Ja idd geloof ik dat de Rontic niet veel voorkomt. Als ik het goed heb is het uurwerk ook maar een korte periode van enkele jaren onder deze naam uitgegeven…

Vandaag een keer deze, bijna vergeten dat ik deze nog had.

25 likes

Sorry weer een duiker gestrikt voor de ochtend -
Een Sherpa Guide die nog niet helemaal naar mijn zin is maar perfect zit en loopt :blush:

25 likes

22 likes

1938-1939 er Tissot. Service net afgerond. Moet nog wel een andere veer in, maar kon het niet laten om hem maar vast een dagje te dragen. :sunglasses:

Zal er binnenkort een revisietopic aan wijden. :sunglasses:

29 likes

Grote jongens houden ook van de ochtendzon :smirk:


EB1345 én juist lopend :sunny:

29 likes

Heerlijk dit. Goed bandje ook :+1:

1 like

Dank je. Is overigens maar een vrij klein dingetje, maar door de relatief brede bandaanzet en mijn minimale polsjes kan het prima. :grinning:

1 like

Vandaag ook weer deze kleine Elbon uit de jaren veertig (denk ik)
Klein formaat maar draagt zo lekker :smile:

(Met meer zonlicht er nog ff twee gemaakt)

26 likes

Ja die bandaanzet geeft het horloge gelijk meer body. Hebben ze goed gedaan bij Tissot

Inderdaad. Kast heeft verder nog iets aparts, hij is asymmetrisch, aan de bovenkant is hij dikker.

9 likes

Zodat het horloge iets meer ‘opstaat’ van de pols en hij beter afleest? Dit heb ik nog nooit gezien. Leuk detail

2 likes

24 likes