Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Kingdiver vandaag :wink:

20 likes

40 likes

Deze is toch wel echt een beauty hoor; moet wel even worden gezegd! :heart_eyes::ok_hand:

3 likes

Vandaag een oude vergulde Swiss Made Pontiac Simpatica “gekregen” het bijzondere is dat hier het Logo nog geschreven is met de kleine “P” de vorige eigenaar dacht dat het “heren” horloge van 2 bij 3 cm ongeveer 70 jaar oud was.
het horloge heeft vaste lugs…
( alle info welkom )

14 likes

@lassale weet wel redelijk wat van Pontiac af.
Het horloge is wel gaaf!

1 like

De Pontiacs die ik heb zijn wat “nieuwer”. Volgens mij is @maurits de aangewezen persoon voor meer info.

Kijk ook hier even voor meer info:

2 likes

un tissot!

13 likes

:heart_eyes:

22 likes

Na door @lassale uit de zon gehaald te zijn hier mijn antwoord:

Het is een dames horloge. Dat zie je aan de naam Simpatica (de herenmodellen heetten Simpatico) en het nummer dat met 149 begint. 14 voor een 6,75-8’" werkje en 9 voor de Simpatica/Simpatico modellen.
Best wel groot voor een dameshorloge uit die tijd (pakweg eind jaren 70)

De grote P is ouder dan de “kleine”

9 likes

Hey, Maurits sorry voor je teint maar nu kan je tenminste even de koelkast induiken. bedankt voor je uitleg & aanvullingen. ik was net je PDF aan het lezen en kwam al een aardig eind op weg daarmee… kennelijk toch een jonger horloge dan ik dacht en een Dames horloge ( ik zal het mijn familielid voorzichtig uitleggen dat HIJ jarenlang met een Dames horloge heeft rondgelopen ) :grin:

1 like

De info is van @jazzbassman. Ere wie ere toekomt :wink:.

Wees maar blij. Wie gaat er met deze temperatuur in de zon zitten.

1 like

Op 1700m hoogte kan dat best wel

1 like

Mooi! Maar die band…:sob:

Vandaag wegens omstandigheden (40+ graden :sunglasses:) géén horloge.
Zelfs geen vintage.

5 likes

23 likes

De zeldzame met z’n vloeiend lijnenspel :smirk:


23 likes

Heerlijk, die romige witte wijzerplaat. Zo simpel, maar zo mooi.

Sterkte met de warmte vandaag!

31 likes

!

IMG_20190726_092115|375x500

23 likes

vindt t inderdaad te plakkerig soms teveel armbanden en/of zo,n dikke rubberen zweter nu met diver om e pols :wink:

1 like