Welke vintage draag je vandaag? Deel IV

Balletje - maar ook een solide klem om het horloge in te fixeren.

Hier even op een rijtje wat ik in huis heb. Een echte top-opener zit dus nog in het verschiet. Wordt een Bergeon of Horotec, met alle toebehoren.

Rechts van de vacuum leak-tester nog een setje voor moderne Seamasters.

Koop ook even in een sportwinkel een goede voetbalpomp voor je balletje! De spanning luistert vrij nauw.

6 likes

Die heb ik gelukkig al :grinning:

Nogmaals dank voor de tip!

1 like

Zou idd zeker investeren in één van beide. Heb zelf de Bergeon en had het eigenlijk eerder moeten doen.

2 likes

De Yema Rallye vandaag, elke keer weer een fijn gevoel als deze tevoorschijn komt :slight_smile:

32 likes

Civiele Helios :smirk:


29 likes

15 likes

Mijn Tissot Seastar uit 64. Verdient eigenlijk een nieuw glas, maar ik twijfel. Hoort ook wel bij de wear&tear. Wat vinden jullie?

20 likes

Bij barsten denk ik liever vervangen. Weer een plek waar vocht naar binnen kan. Tenzij de barsten van opa zijn toen hij tijdens een dragrace met Prins Bernhard van zijn opgevoerde Harley viel. Bijvoorbeeld.

3 likes

Buiten de fotogenieke presentatie :grin: vind ik dit ook een erg mooi uurwerkje Kasper. Hoe groot is de kast van deze ?

1 like

Ik heb geen sentiment bij deze barsten dus het argument tegen vocht is inderdaad een goede. Zijn er op HF die dit doen? Ik wil niet zelf rommelen. Daarvoor hangt er wel teveel sentiment aan.

1 like

Het is niet echt een groot horloge. Met zijn 34mm is hij zelfs aan de kleine kant!
Er zit ook een leuk uurwerk in dit horloge!
Een ETA1080:

7 likes

Zag idd de incabloc markering. Erg fraai hoor :ok_hand:t3::grin:

13 likes

29 likes

Prachtig !
Zou graag eens een foto van jouw collectie zien!
Prachtige exemplaren met deze en jouw Connie als uitblinkers voor mij :heart_eyes:

1 like

35 likes

Oeh! :heart_eyes: En ook een BMW zie ik. :smile:

1 like

Prachtig :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Het oude horloge van mijn opa een simpele Ancre maar nog steeds in nieuw staat.

16 likes

En we komen de dag weer glimlachend tegemoet.

29 likes