Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Bijzonder!

De meest recente aanwinst, een seamaster automatic 2869 met een cal 501 uurwerk, heerlijk horloge.

Helaas zit hij wel te veel in het vaarwater van mijn andere seamaster automatic met bumper. Ik vrees dat een van de twee het veld zal moeten ruimen binnenkort.

25 likes

24 likes

Gisteren heb ik het uurwerk van dit horloge geserviced. Hij liep nog wel maar de amplitude was erg laag. Het uurwerk is trouwens een EB 8800, inderdaad een penanker maar wel de versie met robijnen lagers.
Bij demontage wilde één asje al niet goed uit zijn lagertje. Er bleek wat roest aan het asje te zitten, waardoor de tandwielentrein te zwaar liep. Dat verklaarde uiteraard mede de zwakke amplitude. Na het schoonmaken en smeren loopt het uurwerk weer zeer goed.
Hij blijkt heel erg goed de tijd te houden, dus morgen mag ie mee, kijken hoe hij zich in de praktijk houdt.

19 likes

18 likes

Wat een mooie vintage klokjes zie ik hier voorbij komen zeg. Loop er gewoon van te watertanden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

ad55bbda99e4ed2b357c66708ea60965568dcf6a_1_666x500

Met dank aan @AmsterdamVintageWatches :slight_smile:

22 likes

26 likes

Beetje wisselen vandaag.

Gr. Roel

23 likes

Mogge.


Fijne dag allemaal.

25 likes

Omega electro quartz weer eens om.

28 likes

De 77er Montdor.

30 likes

Gaaf zeg! Ook die datum met wit op rood vind ik erg mooi! :smile: :+1:

2 likes

Erg tof ding! Ik zie de overeenkomsten, ja. Maar een setje van twee tijdsgenoten is ook erg gaaf :+1:

34 likes

Echte knol :roll_eyes:

25 likes

Seiko sportsmatic deze dag.

28 likes

Deze mooie Edox automaat heb ik een aantal weken geleden voor een prikkie op MP kunnen scoren. Ze is echt een heel bijzonder instrumentje. Relatief zwaar voor een vintage, dik en mooi donkergeel verguld, loopt als een treintje en is in bijna NOS staat. Echt een favorietje.

31 likes

De dag mooier maken met deze knapperd :smirk:


Een 1946 met Movado cal 125

38 likes

Heel mooi egaal verkleurde plaat Pierre
:kissing_smiling_eyes::ok_hand:t4:

1 like

JHAa, jajaaaa, dit vind ik heeeeel gaaf!
:+1::+1::+1::+1:

1 like