Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

14 likes

juist binnen gekomen de X8 cosmotron :+1:

17 likes

20 likes

13 likes

Blijft een prachtig horloge.

De Tissot Sideral Electronic uit 1970. Kijk voor meer info op

17 likes

De Vostok Amphibia 470 “BANANA” vandaag, heerlijk stukje vrolijke Sovjet vlijt uit de eighties met prachtige acryl-inleg bezel!

22 likes

Vandaag een Condor met, sinds zaterdag, een gloednieuw PUW 1564 uurwerkje.

21 likes

Heb maar één Quartz …en t’is een goeie :blush:

18 likes

Ook als er maar een klein beetje licht is gaat deze wijzerplaat er al mee aan het werk :sunglasses:

17 likes

Ohh die rode radio! Bakeliet? Ook nog een fotootje met die radio scherp er op, alsjeblieft? Please?

1 like

Leuk horloge! Blauwe wijzerplaat is altijd goed en de eigenwijze jaren 70 vormgegeven kast is nog erg mooi. Moet, gezien het feit dat Kasper rond 1970 ophield te bestaan een van de laatste productiemodellen geweest zijn.
Kasper_000-1
Je komt ze maar heel weinig tegen, die Kasper horloges. Hieronder een van de twee Kaspers die ik bezit.

Aan het model te zien van wat eerder, maar volgens Ranfft is het 1400 uurwerk dat er inzit ook van rond 1970. Ik denk zelf dat het van iets vroeger is. Ranfft weet ook niet alles. Het 1400 en het 1451 caliber zijn overigens wel verwant. De 1451 is, als ik naar de plaatjes kijk de automaat versie van het zelfde basis werkje.


De Kasper 1400

image De Kasper 1451 (plaatje van Ranfft)t.

Nu wil het toeval dat ik ooit eens op een rommelmarktje van iemand dit boek heb gekocht. Voor twee kwartjes! :joy::joy:.
Veel te ingewikkeld voor mijn beperkte technische horlogekennis, maar een heerlijk naslag werk voor met name de wat onbekendere Duitse horloges.

Nou, hier dus wel: kijk en lees maar.

.

Tenslotte:

Dank voor de tip!

14 likes

25 likes

Ja de opbouw van het uurwerk is exact hetzelfde.
Niks te vinden is bedoeld als…onderdelen niet te vinden. Gelukkig was dat hier niet nodig.

1 like

Ik snap 'm. Verschil tussen waarvan en waarover. Ik hoop dat de info toch een beetje bruikbaar was voor je.

1 like

Goedemorgen deze morgen. Vandaag voor het laatst om deze Savoy Automatic uit de 60’s met schitterende sunburst dial en eigenwijze ovale kast.


13 likes

Haha, ok ietsje scherper dan - want het gaat natuurlijk wel om die Citizen handwinder vanochtend :yum:


Bakeliet zie ik zelf altijd als een mix van bruin/zwart, de rest beschouw ik vooral als verkoopargument voor allerlei andere kunststoffen. In ons vroegere Bakeliet ‘genootschap’ had ik het bij plastic twijfelgevallen altijd over neo- bakeliet :innocent:

10 likes

Nog eens de Citizen - een van mijn weinige niet automatische Japanners :yum:

16 likes

27 likes

23 likes