Welke witte?

Sow die is gaaf :ok_hand::ok_hand:

1 like

Zo dus. Van die sneeuwschuiver is wel goed gevonden… :+1:

3 likes

Het blijft een geweldige klok in alle opzichten!

1 like

Wordt deze niet ook uitgesteld :wink:

Gaan ze dan 21 rood maken?

1 like

Ik heb geen idee :sweat_smile:

Wat te denken van deze mooie witte in het blauwe gedeelte?

Ooooohhhh… De Turn-o-graph! :+1: :+1: :+1:

Dat is echt dikke mik. Da’s een van de zeer weinige Rolexen die ik zou willen hebben, ook voor het geld. En, wat ook leuk is, historisch cool. Dat ding werd voor de Submariner gelanceerd en is dus de eerste massa-geproduceerde Rolex met een draaibare bezel. Ook is hij kort in gebruik geweest als militair horloge, maar da’s voor mij veel minder boeiend.

Ja, ik gebruikte het woord Washi. Inderdaad, de Citizen is van papier, dat laat ook licht door naar de zonnecel die er onder ligt om de eco-drive aan te slingeren.

Maar ik noem de snowflake ook papier. Sinds ik 'm in handen heb gehad. Want het is kunstig hoe ze een metalen wijzerplaat een structuur hebben gegeven die op sneeuw of handgemaakt papier lijkt, zo luchtig en licht.

Vandaar.

Maar ik zie dat hier überhaupt erg mooie horloges voorbij komen. Ikzelf ben ook bezig met een selectie-procesje om een horloge met lichte dial uit te kiezen, en één van de kandidaten die bij mij toch weer omhoog komen is deze:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/grand-seiko-quartz-sbgx259_3_313_1261x.jpg?v=1579566221

De SBGX259. Heel anders dan de SBGX319 van @ElChueco, melkwit met 62GS kast.

Ach, horloges met lichte wijzerplaten zijn gewoon leuk. Ik geniet bijvoorbeeld nog heel erg van m’n eigen Hamilton:


Voor 650 Ekkies ooit gekocht, was een aanbieding. Echt een totaal bazending. Maar het kan goedkoper. Wat te denken van een doodsimpel duikertje, de Stargate?

Dat herinnerde mij er aan… Niemand die hier de Tag Heuer Aquaracer met metalen bezel in het wit heeft genoemd. Die is toch een honorable mention waard, of is dat te groot, @bvloon ?

6 likes

Uit je rijtje zou ik voor de Seamaster gaan, die Rolex vind ik een net-niet model en de Sinn zit een divisie lager dan de andere twee. Los van je rijtje zou ik voor de Grand Seiko Snowflake gaan, dan heb je echt iets aparts om de pols en hij is subliem afgewerkt.

1 like

De Omega komt met witte wijzerplaat hier het beste uit de verf #punintended

Deze?

image

6 likes

De Explorer II, Turn o Graph en Milgauss zijn zeker toppers!! Net als de GS snowflake. Maar die gaan net boven het bedrag dat er voor over het… (zo rond de 5/6k)… in de Poll gaat het nog nek aan nek tussen de Op39 en de Seamaster… (niet dat, dat doorslaggevend is)

Nog maar een paar witte, van Christopher Ward: :sunglasses:

5 likes

Een GS Snowflake is prima binnen een €5-6k bedrag te krijgen hoor. Adviesprijs is €6, dus met wat korting of jong gebruikt daaronder.

@Crownguard heeft er één :sunglasses:

2 likes

Het eindresultaat lijkt inderdaad erg op elkaar, al heb ik de Citizen nog niet in het echt mogen zien. Bij de Citizen lijken de logo’s ook nog eens boven de wijzerplaat te zweven, dat is ook een cool detail.

Heel mooi deze ook, die kende ik nog niet! Als je perse geen power reserve aan de voorkant wilt en wat minder wilt uitgeven is dit wel een prachtig altnatief. Wel staaf ipv titanium en je mist dan de Spring Drive, dat vind ik toch ook wel erg speciaal.

Moeilijk kiezen hoor, die Aquaracer is ook zeer fraai, net als de Colt van @daffie.

2 likes

Ex Colt van Daffie :wink: @anon53002072EV :+1:

Overigens is die plaat officieel zilver, al lijkt het in de meeste omstandigheden wit.

3 likes

Uit jou lijstje zou ik de Omega Seamaster nemen, staat bij crownguard toevallig juist een mooie :wink:

Iets goedkoper mss een Oriënt saturation diver?

Of iets duurder de Rolex Explorer 2 Polar

1 like


Een echte aanrader met Gerald Genta geïnspireerd design.

4 likes

Beste Tudor13, ik zie dat de seikoSPB051j1 inmiddels op gereserveerd staat maar mocht de koop niet doorgaan dan ben ik geintreseerd. Ik ben nieuw op het forum (sinds vandaag) maar kijk er al een tijdje op rond voor een mooie klassieke duiker. mvg Remco (ik weet nog niet hoe ik een pb stuur vandaar dat ik via een bericht reageer).

1 like

Rolex OP39 white staat ver boven aan gevolgd door de Omega en de Sinn is de verliezer…