Werkhorloge

Ik heb zelf een Seiko Sportura die ik draag als ik fysiek bezig ben, kan ik zeker aanraden. Voor wat ie te verduren heeft gehad, zitten er echt alleen minimale krasjes op. En ik vind het echt een fantastisch horloge om naar te kijken.

(plaatje van t web geleend, ter illustratie.

Me2! Kan behoorlijk wat hebben door de geweldig slimme constructie.

De kast beschermt de bezel en de oplopende bezel beschermt weer het glas. Hij zit vol met krassen en butsen. Zelfs onlangs met mā€™n arm in zoutzuut geweest. Er is weinig van mā€™n arm over, maar mā€™n Monster bleef het gewoon doen :wink:

1 like

Deze kan ik persoonlijk afraden, tenzij je (giga) krassen op de behuizing geen probleem vind.

Ik heb een Inox gehad en ook al worden deze horloges door een batterij van zeer extreme tests gejast, krasvrij zijn ze allerminst! Ik doe geheel geen extreme dingen (behalve desk-diven :wink: ) en toch zat er snel een flinke kras op de behuizing.

Maar afgezien van krasbestendigheid, heb je verder wel een blok reinforced concrete om je pols, en wat mij betreft ook een erg mooi en apart horloge.

During the New York City event, firefighters tested Victorinox Swiss Army INOX timepieces as the watches were boiled in water, frozen in ice, tumbled in washing machines, blasted with sand, and run over with a truck, among other ordeals all designed to test the limits of a modern sport activity watch.

Als krasbestendigheid een belangrijk issue is, misschien zoeken naar horloges van Tungsten steel, of Citizenā€™s Duratect of Seikoā€™s Dia-Shield. Daar zitten ook wat quartz tussen.

Ik heb zelf de Lum-Tec M52 Tungsten gehad (en weer geflipperd)ā€¦deze is inderdaad zo goed als krasvrij, immers wolfraam is het op 1-na-hardste materiaal :slight_smile: Bijzonder horloge welā€¦

1 like

Krasvrij is geen enkel horloge of deze nu 100 of 100.000 kost. Dus ik weet dus niet of jouw kras ontstond omdat het materiaal te zacht zou zijn :wink:
Ik denk wel dat de bijgeleverde rubberen beschermkap veel kan voorkomen.

Zelf had ik echter niet de indruk dat het staal te zacht is.

Ja maar dan ie net zo goed n gshock nemen. En dat wou ie juist niet :smile:

Ik heb niet gezegd dat de Inox (volledig) krasvrij zou (moeten) zijn. Ik geef slechts aan dat in mijn eigen ervaring de krasgevoeligheid (te) hoog ligt, en ik heb zelfs het gevoel hoger dan normaal (obv mijn eigen ervaring met 30+ horloges). Het verbaasde mij nogal, m.n. omdat de Inox wordt geadverteerd als onverwoestbaar. Dat is uiteindelijk (waarschijnlijkā€¦heb niet zelf getest :slight_smile: ) ook wel zo, maar krassenā€¦dat doet ie zeer makkelijk en snelā€¦helaas.

Je hebt gelijk vwb de bescherm-rubberā€¦dat zal zeker bescherming bieden, maar ik vond het zelf een afzichtelijke condoom :laughing: en is daarom niet eens uit de doos geweest.

Rubber heeft zeker niet het eeuwige leven en als het aan vervanging toe is is het niet meer leverbaar. Beter is een stalen horloge met krassen na verloop van jaren eens op te laten knappen. Een goed adres: **** (website verwijderd)

Tissot T-touch solar? Geen batterij, titanium, rubber band, functies zat. Mijn favoriete werk- en vakantiehorloge.

Daar kan je de kap niet vanaf halen dus dat blijft altijd een G-Shock :grinning:

@daffieā€¦als dat jouw conclusie is met 1 kras, wie ben ik dan om de slechte staalkwaliteit tegen te spreken.
Ook al had ik die ervaring zelf niet.

@robby0123ā€¦Victorinox I.N.O.X. van logie gekocht?

Hallo Robby,
Misschien ia mijn sportieve stoere robiuate dresserā€¦:thinking: Citizen elegance AT9030-55l precies goed voor jou?
44 mm 13 mm dik 200 meter waterdicht saffierglas stalen band en maasieve kast.
Radio controlled ecodrive alarm alles wat je wenst en nog mooi ook!

Ik heb hier al enkele mooie exemplaren gezien.
Kiezen is toch zo moeilijk. Ik heb een vraagje over de casio radiogestuurde horloges. Zijn deze goed en echt precies,

Mooi exemplaar maar heb liever lederen band.

Nee nog niets gekocht

Succes met de zoektocht!:sweat_smile:

Deze ziet er heel goed uit. Hoe precies is deze aub? Voelt de rubberen band wel goed aan?

De INOX is een flinke klomp staal met een grote bezel en veel polished delen, daar ga je nu eenmaal snel krasjes op zien dat is onvermijdelijk. Met een soort van Diashield zoals Seiko soms gebruikt kan je dat enigszins voorkomen.

Dat is duidelijk, thanks. Het krast vanwege formaat en de polished delen of het is daardoor eerder zichtbaar.
Ik dacht even dat het slechter/zachter staal zou zijn. Dan had ik het verkeerd begrepen.

Beter dan dit ga je niet vinden imoā€¦
En mits goed afgesteld loopt deze zeer precies, ook al laat je m 10x per dag vallen.

Edit: ik spreek uit ervaring!