Werkplek(je) gemaakt

Door het topic hoe maak ik een horlogemakers werkbank door @Arie_Kabaalstra was ik getriggerd om er ook een te maken. Een paar weken geleden kreeg ik het idee om de ongebruikte hoek naast de kachel maar te gebruiken als werkplek, bijkomend voordeel, ik zit wat minder op de zaak :smile:

Een paar hoeklijnen en grenen werkbladen voldoen omdat ik deze tussen de wand en schoorsteen kan bouwen, 1300mm breed is ook een mooie maat, net niet te smal.

Na wat simpele 3D schetsen is de werkbank met armsteunen voor het grootste deel in de werkplaats ontstaan, vooral voor de armsteunen was ik afhankelijk van wat ik her en der kon vinden in de oude zooi die ik nog had liggen, het mocht vooral niet teveel tijd en geld kosten!

Instelbare armsteunen.

Deze daglicht lamp heb ik ooit eens gekregen, nog nooit echt van toepassing gekomenā€¦ tot nu.

Overzicht, de foto lijkt laag te hangen, maar de werkbank is 1300mm hoog, de stoel kan van 650mm tot 950mm versteld worden, dus meer dan voldoende mogelijkheden.

Lekkere zachte armsteunen en een paar Bisley ladekastjes maken het geheel af.

Ik ben er blij mee, nog een beetje kijken naar de indeling, maar dat wijst zichzelf als ik er meer gebruik van ga maken.

37 likes

Fraai hoor, een werkbank is zo belangrijk om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken.

Ziet er top uit en tevens als een knusse plek om te ā€œknutselenā€ :+1:

Ik ben gepast jaloers. Ik moet nog steeds de keukentafel gebruiken als werkbank en dat is verre van ideaal

Mooi gemaakt, veel plezier ermee!

Wij hebben laatst een groot werkblad met twee werkplekken gemaakt (mijn vrouw heeft ook veel hobbyā€™s) maar dat is een universeel werkblad, dus geen aanpassingen voor de horlogehobby. En daardoor heb ik nog wel eens een stijve nek. Eens kijken of ik nog wat toevoegingen kan maken.

Ik zou bij de vloer nog wel ff de kiertjes tussen de planken
en de vloer afplakken voor 't geval dat er een wegvliegend onderdeeltje tussen verdwijnt.

Geweldig. Mooi werk!

Mijn beste,

Wat een genot om in zoā€™ n praktische ambiance je hobby te kunnen beleven!!

Maar voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

@ArjanV Mooie werkbankā€¦ heb je een bovenfrees?.. frees dan met een bolkopfreesje even een geultje langs de voorkant van de werkbankā€¦ zodat kleine onderdelen er niet af rollenā€¦

Verderā€¦ prachtig werkā€¦ Mijn werkbank heeft een blad van 1260 breedā€¦ met 2 zijbordjes komt ie op 1280 mm, 20 mm minder dan jouw bankā€¦ prima breedteā€¦ meer heb je niet direct nodigā€¦

mijn werkbank is 1120 mm hoogā€¦ voor mij primaā€¦ 1300 hoog?.. pfoeā€¦ maar jij bent ook geen kleine jongenā€¦ :smile:

'k wens je veel werkplezier toe!..

1 like

Mooie stek hoorā€¦! Ik ga mā€™n oldtimer verkopen, en als de opbrengst aan de hogere kant van de prognose zit, denk ik dat ik mā€™n berging ga ombouwen tot atelier. De zooi die er nu in staat kan deels naar het grofvuil, deels in de (dan bijna lege) garage.

Ik greep laatst net mis op eBay voor een Witschi in topstaat, uit 2002, voor 650 euroā€¦ :pensive: Ik wil liever geen Chinees spul op dat gebied. Dat gaat misschien wel de grootste uitgave wordenā€¦

Mooi zeg ! En wat een slimme zet die armsteunen, dat is heel handig en prettig om mee te werken. Veel plezier met je werkplek :smiley:

Mooi gedaan, hier droom ik van
gr roel