Wie gaat er naar de Rikketik-beurs op 24 april in Houten?

Vond het de vorige keer een beetje tegenvallen, veel verkopers waren erg ongeïnteresseerd als je iets vroeg… overigens ook een paar leuke gesprekken gehad! Heb je niets te doen dan kan je even rond neuzen maar ik zou er niet te veel van verwachten.

Officieel is dat natuurlijk ook niet toegestaan. Maar ja, je zult zien dat het nauwelijks te controleren is. Het is echt een markt, geen beurs…

@jurgen, het was slechts een waarschuwing voor de ‘nieuwelingen’. Dan tel je voor twee, … :wink:

En natuurlijk wat sluikreclame voor @Taconew maken!!!

12 likes

Ik ga ook weer :slight_smile:

En gelukkig zonder speldje.

3 likes

Inclusief aanhang! :tipping_hand_man:t2:

3 likes

De Mannen van de Tijd zullen er ook zijn! :ok_hand:t3: Alleen hebben @Sjorsson en ik niet zo’n kek HF speldje :joy:

2 likes

Die kan ter plaatse nog worden gefixt hoorde ik vandaag :wink::ok_hand:.

2 likes

Ga ook weer even langs.

Aan een tafeltje?

Zou hier een nieuwe Seiko Sarx 035 te vinden kunnen zijn? Of past dat helemaal niet op deze beurs/markt?

Ik denk dat ik dit horloge graag wil, maar ongezien kopen vind ik nogal spannend.

Ook ik zal weer van de partij zijn, sla in principe ook nooit over.
Is er al een overzicht tekening beschikbaar wie waar staat ?
@HorlogeHalle ook van de partij ?

1 like
1 like

Deze advertentie gezien. Maar koop nog liever op dit forum dan marktplaats. Nieuw heeft sowieso mijn voorkeur.

Helaas helaas, ik ben d’r niet bij :unamused:
Moet weg blijven van de horlogesnoepdoos die de beurs is :expressionless:
Maar euhh, daardoor mis ik dus hoogstwaarschijnlijk het Nederlandse snoepje van die dag. Blijf ik uit de Klaauw van jouw aanwinst :laughing:
En dat is wel jammer!

Thnx for asking :+1:

2 likes

Ik sta nu voor de derde keer op rij aan een tafeltje,
En voor de tweede keer op rij op een vaste plek.
Ik heb het laatste tafeltje linksachter in de hoek (gezien van uit de ingang) net achter de koffiebar.
Jullie zijn allemaal welkom voor slap gezever en andere horlogepraat.

Ik hoor hier een opmerking dat 80% bras is. Bij mij valt het mee misschien maar 75%:stuck_out_tongue_winking_eye:.
Zonder gekheid, dat vind ik gewoon onzin. Dan vraag ik me af waar je baar op zoek bent. Tuurlijk is er rotzooi te koop en moet je niet blindelings op de blauwe ogen van de verkoper vertrouwen. Als je wil kun je er makkelijk opgelicht worden. Maar je kan ook makkelijk pareltjes vinden. Ik heb er als voorbeeld een valjoux 7750 chronograaf voor €10 verkocht zien worden. (Balen dat ik niet 10 seconden eeerder aan die kraam stond🙈) Maar er kan er ook een vitrine vol rolexen van je gejat worden helaas.

Ik vind het heerlijk om te zien wat er allemaal rondloopt en te koop is. Zowel de mensen als het aanbod is heel divers. Al moet ik bekennen dat het gehalte aan mooie vrouwen totaal niet overeenkomt met de demografie van Nederland.

Er zijn wat gelukszoekers en handelaren die ik persoonlijk behoorlijk irritant vind. Die zwermen als strontvliegen over de parkeerplaats en hebben je achterklep al voor je geopend nog voor je de sleutel uit het contact van je auto hebt en willen dan al het beste van je handel van je overnemen tegen schandalig lage boden. Maar dat is gelukkig een enkeling. Liever maak ik op mijn gemak een praatje met iemand die oprecht geïnteresseerd is.

Ik hoop jullie allemaal te zien aan mijn tafeltje linksachter in de hoek. Hoe zien de speldjes er eigenlijk uit? Straks herken ik jullie nog niet😜. Tot zondag

9 likes

Ik ben ook aanwezig met 4 tafels, als je binnen komt aan de rechterkant langs de muur, met heel veel gereedschap en goed advies. Met 38 jaar ervaring als horlogemaker en 25 jaar ervaring als fourniturist, kan ik heel veel advies geven over onderdelen, gereedschappen en over reparaties wat mogelijk is en wat eigenlijk niet.

Voor iedereen die gaat: veel plezier

17 likes

wat een gelul

3 likes

Misschien had ik er even bij moeten zetten, “van de oude horloges”. Sorry daarvoor. Niet van alle aangeboden waar natuurlijk, genoeg leuke dingetjes te krijgen t/m complete staande klokken. Ging mij er meer om dat je wel voorzichtig moet zijn. Er ligt een hoop rotzooi tenzij je daar je ogen voor sluit. Dan is er niks aan de hand. :wink:

Veel plezier!

3 likes

Worden op deze beurs ook de meer gangbare merken verhandeld zoals Rolex/Breitling/omega/iwc etc?

Ik heb even niet zo goed voor eze beurs precies is. Vandaar misschien m’n gekke vraag.

2 likes

Zeker wel! Er zijn hele goede en betrouwbare handelaren bij. Er lopen alleen helaas ook boefjes tussendoor, dus je moet wel weten wat je koopt.:wink::+1:

2 likes

Ah super dankjewel

1 like