Wie heeft ervaring met een kast laten vergulden

Ik ben weer eens op zoek naar iemand die een kast, kroon en pushers kan vergulden.

Zelf ben ik zéér tevreden over Meeus in Antwerpen, maar dan moet ik weer naar België. Weet iemand niet een adresje in Nederland.

Wie heeft weleens iets laten doen bij Bode Plating uit Bleiswijk of Haveman uit Voorburg?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat had ik al gelezen Ron, volgens mij op een ander forum. Ik denk dat ik ze maar eens ga bellen. Was het niet 100 Euro dat je betaald had?

Jurgen, heb jij toevallig enig idee of Meeus ook kan verchromen?

Nee, daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Rhodineren overigens wel, als dat ook een optie is.

Ik ga het bij Haveman in Voorburg laten doen en ik zal een voor en na laten zien van de kast. Hopelijk gaat het allemaal perfect, want het horloge waar het over gaat is één van mijn favorieten.

Haveman uit Voorburg levert prima werk :+1:

3 likes

Maar wat heeft het nu gekost, als ik vragen mag?

Houd je vast…55 Euro. Geen geld toch voor een 18k vergulding? Wel zelf gebracht en gehaald. Kast zonder uurwerk, glas en achterdeksel.

Dat is inderdaad wel te doen.

Dat is zeker geen gekke prijs. Heb je de kast op voorhand bewerkt (gepolijst ofzo) of hebben zij ook het voorbereidind werk gedaan?

Ziet er goed uit! Van mij ook nog een vraag: heb je een idee van de dikte van de goudlaag bijv. 10 of 20 micron oid.?

Kast moet je wel zo goed mogelijk aanleveren. Ze gaan hem niet voor je polijsten.

Geen idee van de dikte. Maakt me ook niet zo heel erg veel uit aangezien ik veel wissel van horloges zal het bij mij wel vele tientallen jaren mee gaan. Als je wilt weten hoeveel micron erop is gegaan kun je hiervan een testrapport vragen, maar dat kost twee of drie tientjes.

Ok dank je.

Jurgen,
Sorry dat ik je topic weer tot leven wek. :blush:
Ik was in de archieven op zoek naar info over het opnieuw vergulden van een horloge waar ik mee bezig ben en kwam daarbij deze tegen.
Vraag: kan ik de kast met de oude goudlaag er nog op inleveren als ik dat bij Haveman zou doen, of moet ik hem eerst zelf kaal schuren?

Groeten,
Wouter

Ik betaalde 65 voor het opnieuw laten verchromen van een horlogekast. Komt wel btw bij. Niets aan gedaan, Haveman regelt alles, dus ontchromen, voorbewerken en opnieuw verchromen. Zal voor vergulden hetzelfde zijn vermoed ik. Het resultaat was trouwens prima.

1 like

Helder, dank voor je antwoord! :thumbsup:

Inderdaad. Gewoon alle te vergulden delen los aanleveren en dat is alles.

1 like

Interessante topic.

Ik heb het wat voor de PAM513 (een 42mm Panerai Radiomir 1940, rose gold), maar die kost minstens 10,500 EUR via chrono24.

Terwijl je een PAM512 voor 5,000 EUR te pakken krijgt, en dat lijkt me exact hetzelfde horloge, maar dan zonder goud.

Lijkt me dan een bijzonder hoge mark-up voor wat vergulden…