Wie kan mij meer vertellen over deze twee klokjes

ha,

Dit is mijn eerste echte post hier (zie ook mijn voorstelbericht in de algemene sectie). Ik heb voor mijn vriendin twee klokjes gekocht, beide vintage waar ik meer over te weten hoop te komen (jaar, collectie, evt waarde etc). Heb al uitgebreid gezocht op internet maar kom niet verder, dus hoop dat de kenners hier mij verder kunnen helpen.

Te beginnen met degene waar ik het meest over weet, deze Longines:


Deze is al uitgebreid geserviced en de juwelier heeft bij het opsturen naar Longines enige navraag gedaan. Ik weet nu dat deze komt uit collectie ‘regionals’ en is voorzien van simpel kaliber handopwinder uurwerk. Het serienummer is: 17264479.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen!

Over deze Baume et Mercier weet ik helemaal niets, kan dus ook niets vinden op internet:



Even een account aanmaken op Longines.com, daar kun je op basis van serienummers en foto’s een uitvraag laten doen over dit horloge. De mensen van de heritage afdeling gaan dan op zoek in het archief. Je krijgt dan als het goed is te horen wanneer dit horloge is gemaakt en aan welke winkel deze is geleverd. En dit kost je helemaal niets, topmerk!

Baume en Mercier is wat lastiger, hiervoor zou ik even contact zoeken met een dealer.

Hartelijk dank voor de info!

1 like

Inmiddels bericht terug van Longines, weet nu wat meer, voor de geïnteresseerden:

“The serial number identifies a wristwatch in gold plated bearing the reference 5030. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 805 and was invoiced in 1975 to the company Bessire, which was at that time our agent for Belgium.”

1 like

Mooi, nauwkeuriger dan dit wordt het niet… :smile:

1 like

Leuk! En wauw, super dat zoiets kan bij Longines!

1 like

Ik heb toevallig net een brief gezien van IWC die deze service ook biedt, echter dan kost een extract 300 Euro…

Ik heb zelfs over een Longines jaren 20 trenchwatch nog een hele hoop info gekregen, ze hebben ook mooi,compleet en toegankelijk archief en een goede service.

1 like

Behoorlijk bedrag voor zoiets! Jammer dat ze daar überhaupt geld voor vragen, ik zou zeggen je verdient toch op de horloges, als je trots bent op je merk zou je toch juist graag info geven over oude modellen die later weer ergens opduiken

Ja, dat zou ik ook zeggen… Maar ja.

1 like