Wie kan mijn Titoni Aimaster repareren

Wie wil of kan mijn Titoni airmaster automaat repareren!? Deze loopt te snel voor de rest alles werkt. Betreft een Rotomatic zie de foto’s ervan via de dropbox link.

https://www.dropbox.com/sh/b0lq6mgk7emjh74/AABvs2VWRLUCjD5vcGT6cRqta?dl=0

Hiervoor krijg je alle onderstaande vintage modellen op de foto ter compensatie.
Enkelen wijzers eraf of knopje. Sommigen lopen niet of maar even. Ik hoor graag uw reactie.

Automaten en handopwinders

Seiko, hmt, citizen en ricoh.


Kan jij nog een andere foto plaatsen van de balans wiel ?
Hoeveel te snel per dag ?
Was het op een witschi gecontroleerd om de amplitude te weten ?

Ik stuur hem naar @Inca op deze gaat kijken wat ermee schort. Durf niet met zekerheid te zeggen maar het was niet weinig wat hij te snel liep.Verder heb ik geen idee Brunod nooit van een witschi gehoord. Ik heb dit horloge ooit is ingeruild en wist van het probleem af. Eigenlijk nooit actie ondernomen hierop. Ik hoop dat Inca het probleem gaat tekkelen. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Inca en Floris bedankt voor de reactie via p.b.

[quote=“Goedbeterbest, post:3, topic:46957”]
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
[/quote]Ik hoop het :wink:
Daarom ben ik hier :smile:

Reactie van Inca gekregen al dagen geleden door drukte helaas geen tijd gehad om ten eerste op tijd te reageren naar Inca dus vandaar ook de te late reactie hier. Excuus aan Inca…:flushed:
Zodra ik meer weet zal ik jullie hier verder op de hoogte houden. Fenno alvast bedankt voor wat je gedaan hebt.


Dag Arthur,

Het pakketje is in goede orde aangekomen.

Natuurlijk direct even uitgepakt. Waarom het te snel loopt zal waarschijnlijk een kwestie van een servicebeurt zijn.

De tiretteveer is trouwens niet in orde, je kunt de stift niet op de drie plaatsen fixeren waar het zou moeten.

Daar hebben ze in het verleden al meer mee gezeten, gezien de staat van de schroefkop van de tiretteschroef.

Het schroefje rechtsboven daar waar de opwindstift het uurwerk binnengaat.

Ook de staat van de schroeven duidt erop dat er vaker aan het uurwerk is gewerkt.

Verder is de uurwijzer iets geknikt.

De ‘verf’ van de wijzerplaat, aan de rand, waardoor je het normaal niet ziet, laat iets los.

Daardoor zweven er kleine stukjes door de kast, vooral te zien aan de binnenkant van het glas.

Met vriendelijke groet,

Fenno