Wie kent dit type Pontiac horloge?

Dag horloge kenners,

Al sinds ik mij kan herinneren ben ik gefascineerd door dit horloge. Het horloge is van moeder geweest. De gourmetband is van 2e gehalte zilver en uurwerk is mechanisch. Het vermoeden is dat hij ouder is dan 45jr maar zeker weten doe ik het niet.
Ik zou het dan ook te gek vinden als iemand mij meer kan vertellen over dit horloge!

Hoi @Ellen73

Mbt dameshorloges ben ik niet zo op de hoogte, maar waarschijnlijk loopt de vormgeving van de herenhorloges een beetje gelijk.
Tot de jaren 70 had de merknaam Pontiac op de wijzerplaat een zgn lange P, waarbij de lus van de P over het hele woord uitstrekte.
Daarna werd een normale hoofdletter P gebruikt. Die 45 jaar zou dus zomaar kunnen.

Om het horloge beter te kunnen dateren zou je een foto van het uurwerk moeten posten. Er zitten hier zat experts die de leeftijd van het horloge dan beter kunnen benaderen

Dank je wel voor je reactie!

Ik ben niet zo zeker dat ik het horloge goed open, en weer dicht, krijg om het uurwerk te kunnen fotograferen. Mijn hoop is dus gevestigd op iemand die misschien meer weet of het horloge herkent.

Zal erg moeilijk zijn om over specifiek dit horloge iets te vinden.

‘Boutique’ lijkt me de dameslijn van Pontiac.

Een forumlid heeft (mbv andere leden) wel een interessant overzicht (PDF) gemaakt van het merk zelf. Betreft wel allemaal herenhorloges…

Dames & heren, we hebben er wederom een dame bij, welkom hier! Ik zie een topic “ladies only” aankomen of niet @Nathalie1 :+1:t2:

@jeroenderee Ja en ook een HF meeting speciaal voor vrouwen.:slight_smile:
Ik schat in dat het wel een stille bedoening word.
Maar ach een topic zonder Bitchfight is misschien ook wel leuk hier op het forum :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like