Wie kent een top wijzerplaat restorateur? Heuer Calculator

http://i305.photobucket.com/albums/nn223/sharpexplorer/2015/July/Wk1/P1550948_zpswjjszqjh.jpg

Zou deze nog te redden zijn? Ik heb twijfels, denk dat met een setje mooie handen het al veel meer zou opklaren. En zo een close-up vergroot de imperfecties natuurlijk enorm.
Een of andere sul heeft met witte verf gespeeld. Die storen me nog niet zo erg. De kras rond de pinion veel meer.

MVG

Die platen komen echt wel voorbij op OTD of Ebay

1 like

Ik zie niet eens zo heel veel problemen hier. Met modelbouwlak dat vlekje bij de 6 van de urentotalisator bijstippen, de rest van de wp schoondeppen, that’s it. Er zit wat “leven” op de plaat, maar als je een re-dial doet is meteen alle genoemde leven er uit. En die wijzers krijg je toch wel weer blank? Daarna checken wat de kleur(en) zou(den) moeten zijn, nieuwe lume in vintage-tint er achterop smeren, klaar.

1 like

Heb er eentje gehad en vind deze er raar uitzien. Lijkt wel een redial

1 like

kan een redial zijn ,maar dan wel één van een poos terug . Ik neem aan dat je de rode markering te fel vind t.o.v de uurmarkeringen?

Ik zou alleen de wijzers laten vullen en verder niks…ik ben ook over de 40 en heb ook wat scars …hoort bij mij.

Nee gevoelsmatig is de opdruk wat strakker opgezet bij de mijne. Zal eens kijken of ik foto’s heb. Wellicht is t optisch bedrog.

Gevoelsmatig is de tekst hier wat verfijnder.

foto by -Tom*K-

Camera Roll-784 by -Tom*K-

De call 15 versie is inherent wat fijner van opdruk.
Dankuwel heren!

Met wat geluk hangt hij binnenkort aan de pols.
(Gewoon de wijzers ontdoen van die witte lak,opnieuw oranje maken en relumen)

Ik zie deze wijzerplaat regelmatig langskomen op Ebay. Ik zou eerder voor zo’n NOS plaat gaan.

Helemaal mee eens, ik heb nog nooit een opnieuw opgemaakte wijzerplaat gezien die goed gelukt is.

Een WTB op OTD kan ook helpen.

Zijn de foute jammer genoeg. Zijn de manual wind versies zonder Automatic Chronograph die TAG nog heeft laten bijmaken in de tijd.
Heb besloten deze te laten schieten. Voor die paar honderd euro meer koop ik een perfecte.

1 like

zie het door mij gestarte topic.

Heel verstandig denk ik. De Calculator is minder populair/gezocht en daardoor nu nog relatief goedkoop te vinden.

Weer wat geleerd. In het vervolg zal ik er eens op letten.

Hier staat er evt. een:

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=44085

Dank u voor op te letten voor me. Ga toch voor een zwarte variant denk ik. Heb de blauwe wel nog niet IRL gezien en zou me kunnen verassen.

Eerst nog een PVD monza of Montreal opscharrelen :wink: