Wie weet iets te vertellen over deze Russische zakhorloges?

Plaats hem eens in Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge!
Forumlid @chronospace weet veel van Russische zakhorloges

1 like

Molnija kaliber 3603 met een afbeelding van het wapen van Moskou, gemaakt ergens in de 80er jaren. Als het goed is staat er aan de andere kant nog een afbeelding van een ridder die een draak doodt.

2 likes

Ik :slight_smile: deze Molnija zakhorloges werden tot ongeveer 10 jaar geleden nieuw gemaakt in Celyabinsk in Rusland. Toen ze nog nieuw leverbaar waren, waren ze ondanks dat ze grotendeels met de hand gemaakt werden vrij goedkoop (ik meen uit mijn hoofd iets onder de €50,-) Inmiddels worden zowel de horloges als de uurwerken niet meer gemaakt. De Molnija 3603 werd ook in grotere polshorloges gebruikt. Zie hier mijn Aeronavigator:


Helaas niet meer in de collectie.

Groeten,

Stefan

1 like

Maar is de plaat wel origineel, of fantasie? Onderaan staat made in USSR en op de plaat zelf staat een verwijzing naar Russia.

De plaat is,hoewel een beetje merkwaardig, wel degelijk origineel voor dit type. En oh ja, omdat die vraag ook wel zal komen : in perfecte staat 50 euro, modellen met duidelijke gebruiksporen rond de drie tientjes :slight_smile:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/s-l1600_zpsahqbgv5u.jpg.html][/URL]

2 likes

Bedankt voor jullie informatie!

“Istorija Gerbov = Historische Wapenschilden” “Rossii = Rusland” De op de voorklep afgebeelde prent is het oude russiche wapenschild :slight_smile:
“Zdelano V CCCR = Gefabriceerd in de USSR”

Serie van Molnija inderdaad jaren 80

Ik heb een broertje van hem zonder emaille :slight_smile:

1 like