Wie zet zijn klokjes nog meer vooruit met de zomertijd?

http://www.ad.nl/binnenland/800-klokjes-verzetten-horlogeverkoper-draait-overuren-door-zomertijd~a2e7bec8/

Ik alleen bij de quartzjes, dus ben gauw klaar :smiley:

1 like

Hier net gedaan, 3 stuks.

1 like

Ik zet mijn horloges altijd pas gelijk wanneer ik ze omdoe. Dat geldt ook voor de quartz horloges die ik heb in dit geval.

Er is één klokje dat ik nooit aanpas en dat is de dashboard klok in mijn auto. Dat is zo godsgruwelijk ingewikkeld in mijn auto (een simpele auto overigens) dat ik er niet meer aan begin, dus die loopt de helft van het jaar niet op het uur gelijk. Omdat ik het weet vind ik het geen enkel punt :relaxed:

7 likes

Het grote (en enige) voordeel van een kleine collectie :innocent:

10 likes

Niet bij mijn Casio G5610, G9100, PRW3000, WVQ170, 510 en 109 want die regelen dat zelf.
De rest zet ik bij als ik ze weer omdoe.

1 like

wie bied er meer? :slight_smile:

vanmorgen nog even bij hun in de etalage gekeken.

2 likes

Zojuist weet een van de mooiste ochtenden van het jaar beleefd …

1 like

want…

Jij ook…:joy::joy::joy::joy:

1 like

Ik ook, nu ff douchen en dan de klokkies een uur verzetten mochten ze het niet zelf hebben gedaan…

1 like

Wat een hoogstaand topic weer :expressionless:
Eens kijken wie als eerste de topic vraag met ‘Nee’ beantwoord.

Ik niet

Ik vind dat je als horloge “verslaafde” daar een officiële dag vrij moet voor krijgen.
En dan nog…vrees ik niet rond te komen :frowning:

Nu, ik heb al een gedeeltelijke oplossing gevonden door mijn collectie te verdelen in winter- en zomerklokken :smiley:

1 like

Je zou ook de winder wat sneller kunnen laten lopen :laughing:

daar gaat je klokkie echt geen uur van voorlopen…

Nee. Alleen die ik omdoe, zoals m’n Precisionist vanochtend.

Ik zet mijn klokkie altijd juist een uur achteruit met zomertijd!
Dan mopper ik 's avonds iets over dat het zo vroeg donker is, en krijg maandagochtend op mijn falie omdat ik twee uur te laat op mijn werk ben. En dan staat dinsdag alles weer ‘in sync’ met de wereld.

1 like

Hier alles onder controle sjef! :sunglasses::+1:

Nog maar 1 quartz in de collectie. De rest zijn automaten of handwinders die toch stil staan :wink:

Wel nog een ouderwetse hangklok die even een uurtje vooruit mocht.

Ik begin der niet meer an!