Wimned voorstellen

Graag wil ik mij bij deze (hernieuwd) voorstellen. Hernieuwd want ik ben al lid van HF sinds 2008/9 ofzo. Toen vrij actief op het forum, maar daarna een periode minder of niet. Inmiddels is er wel veel verandert, mijn inlognaam Wimned bestaat nog steeds, maar password werkte niet meer. Ik zie in de mijn gegevens dat ik lid ben sinds 2015(?) en een trustlevel(?) heb streepje 1, ik hoop niet -1
In de FAQ lees ik ook nog dat je gekleurde bolletjes hebt of moet hebben.
Ff wennen dus, het lijkt meer een computer dingetje te worden ipv. iets voor horlogeliefhebbers.

Goed, ff kort mijn horloge geschiedenis.
Mijn eerste horloge was een Vendomatic (jazeker van V&D) en dan heb ik het over begin jaren ‘70. Handopwinder in de stijl van de oude Omega Seamaster. Ik heb het horloge helaas niet meer en kan er ook geen info over vinden. Wellicht HF leden die er iets over kunnen vertellen.

Vervolgens naar de Seiko automaten uit de 50 gulden categorie. Aantal gehad, en nog steeds in bezit. Hoewel de glaasjes zo gekrast zij dat de wijzers nog nauwelijks zichtbaar zijn. Die horloges hebben een zwaar leven gehad, maar even schudden en ze lopen weer!

Uiteindelijk naar het verzamelen, de laatste 20 jaar, vintage Omega’s uit de jaren 60-70 en een paar Dynamic’s, Stowa een Speedbird GMT en toch ook weer een paar Seiko’s nu de SKN809.

Ik zal vooral lezen op het forum, en proberen de ‘wil ik ook’ neiging zoveel mogelijk te onderdrukken.

Groet, Wimned

15 likes

Welcome back! :wink:

Welkom terug :slight_smile:

Beste Wimned,
Welkom terug op HF!

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom terug :+1:

Welkom terug Wimned!

:grinning: voel me nu al jarig

2 likes

V&D had horloges onder eigen merk (van behoorlijke kwaliteit ook), ze hadden hiervoor de merknaam Velona.

Ik quote mezelf uit een oude draad:

Vendomatic is een merk wat ze aanvankelijk vooral gebruikten voor Naaimachines. Later in mindere mate voor andere huishoudelijke apparatuur, jaren 80 (haarföhns, en een enkele TV en draagbare audio, klokradio’s). Maar zoek maar eens met google afbeeldingen op ‘Vendomatic’, bijna allemaal naaimachines. Zoeken op ‘Velona’ geeft vooral horloges.

Weet je wel zeker dat je een horloge hebt met Vendomatic er op, en geen Velona?

En welkom terug!

Welkom terug!

Velona

Ja zal Velona geweest zijn.
Sterk ding, en was die eens defect dan werd deze meestal ‘klaar terwijl U wacht’ hersteld aan de horloge balie van V&D Hoog Catherijne.

Je moet dingen met emotionele waarde niet weg doen…

Bedankt Hieronimus

2 likes

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Hahahahaha… A propos computerdingetjes… Mijn eerste zelfgekochte PC:

Iets later dan de Jaren 70. :slight_smile:

Leuk.

Ik wens je alle geluk hier op dit forum. :+1: Welkom terug.

Voor deze Explorer kan ik de ‘wil ik ook’ neiging nog wel aardig onder controle houden :rofl:

1 like

Welkom terug!

Welkom terug :+1:

Van harte welkom :clap:

Welkom

image