Wist u dat?

Omdat je van links naar rechts kijkt/leest etc ?

Korte versie: mensen kijken van nature meer naar rechts (rechtsdrall), dus wil je aan de rechterkant de meeste producten tonen. En daar is in een ‘buitenbocht’ de meeste plaats voor.En als je die buitenbocht rechts wilt, moet je route linksom.

3 likes

Uh ja dat ja, precies wat ik zei kuch kuch…:wink:

1 like

Thx Harry :+1:

2 likes

Klopt. Alleen voor de echte Die Hards…

3 likes

Wist je dat het vermelden van Swiss Made op horloges aan regels is gebonden.
Door deze vermelding geeft men aan dat het horloge aan strenge criteria voldoet, zoals vastgelegd in de Zwitserse wet.
Een paar van deze eisen:

  • De assemblage van het uurwerk geschiedt in Zitserland;
  • De horlogekast wordt in Zwitserland voorzien van het uurwerk;
  • Dat tenminste 60% van de waarde van de onderdelen (exclusief montagekosten) in Zwitserland moet zijn geproduceerd.
2 likes

Wist u dat Patek Phillipe het meest gecompliceerde horloge ooit gemaakt heeft met 1728 onderdelen?

1 like

Nee, dat wist ik niet. Bij mijn weten is het meest gecompliceerde horloge op dit moment de Vacheron Constantin 57260. Deze mastodont van 10 cm doorsnede en 5 cm dik heeft 57 complicaties waaronder een Joodse kalender, telt 242 jewels en bevat meer dan 2800 onderdelen.

Wist u overigens dat een tourbillon feitelijk geen complicatie is, en dat de voornoemde VC van $10M dus slechts 56 complicaties telt…

4 likes

Wist u dat; De boeren in Zwitserland vrij weinig ijzererts in de bodem konden vinden en daardoor genoodzaakt waren zich in de winter vooral bezig te houden met het maken van horloges en andere kleine snuisterijen om deze in het voorjaar, als de wegen weer begaanbaar waren, in de grote steden te verkopen. Dan weet u waarschijnlijk ook dat; Dat mogelijk de reden is dat wij het vaak over die verwijfde polssieraden hebben…

Dat wordt nog wat als-ie aan een beurtje toe is… :slight_smile:

2 likes

dat “grande complication” niet alleen in een horloge te vinden is, maar ook van toepassing is op het huwelijk??

(zoals ik gisteren hoorde op de duitse tv)

In het hoofd van mijn vrouw is het vaak een ‘‘grande complication’’…hoe je het eruit krijgt?..geen idee.

1 like

46 batterijtjes duurt wel lang :joy:

toch benieuwd naar wat dat “vinden van ijzererts” te maken heeft met Zwitserse boeren/veehouders…

Inderdaad, een situatie die in, pak hem beet, Italië er ook was en niet heeft geleid tot Italian made horloges

In de winter viel er niet veel te “boeren” in grote delen van Zwitserland. Hierdoor moesten ze in de winter wat bijverdienen en dat kon met o.a het maken van klokken en horloges. Deze werden in het voorjaar dan verkocht in de grotere steden. Volgens de meeste historici is dat de reden dat Zwitserland zo groot is geworden in de productie van klokken en voornamelijk horloges.

There is no such a thing…

No such A thing of no such thing?

Ja. Die. :point_up:

1 like

Dat ik zelf een nieuwe bezel pip heb gemaakt van materiaal van de Action. :laughing:

8 likes