Wist u dat?

de mods zijn te druk met bans uitdelen aan mensen die reageren op een verkooptopic dus dit laten ze lopen :disappointed:

4 likes

Daar heeft mijn portemonnee last van wanneer ik voor een etalage vol horloges sta :joy:

1 like

Meneer! U bent een komma verloren!

dus eigenlijk : eindeloos gezwets in de ruimte
 :slight_smile:

3 likes

ff googlen en ik vind wat anders met 4 bronnen:

Some people say the world’s first wristwatch was created by Abraham-Louis Breguet for Caroline Murat, Queen of Naples, in 1810.[20][21][22][23][24]

21 Diana Reid Haig. “Walks Through Napoleon and Josephine’s Paris”
. 2003. p. 114
22 “The Breguet saga”
.
23 Julie MĂ©gevand. “Breguet celebrates its rich history”
. 2012.
24 Sidin Vadukut. “Breguet and 200 years of the wristwatch”
. 2012.
25 Jeremy Black. “The Power of Knowledge: How Information and Technology Made the Modern World”
. 2014. p.

Hihihihi.

Wist je dat van mij 'n like erbij. Dat maakt “tien” in je post. Dus m’n beste, weer een badge erbij. Hiiiiiiiiiiihaaaaaaaa.

:laughing:
Elf.

2 likes


niemand kan voorspellen hoe lang deze draad open blijft?

2 likes

Natuurlijk wisten jullie dat de uni-directional bezel op duikhorloges er is als veiligheidsvoorziening. De one-way bezels draaien tegen de klok in. Zodat wanneer er per ongeluk tegen het horloge wordt gestoten tijdens een duik, de ring niet met de klok mee kan bewegen. Een toevallige rechtsom draai zou betekenen dat de verstreken duiktijd zoals, aangegeven op het horloge, minder is dan de werkelijke verstreken tijd. Dit kan er toe leiden dat de duiker denkt dat hij meer zuurstof heeft dan het geval is.

5 likes

Hehe en dan vervolgens dit ontwerpen:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140615/y6a8ugeh.jpg

2 likes

dan heb ik toch iets gemeen met Einstein !

Ik las dat het eerste polshorloge de Breguet van de koninging van Napels was:

It is ironic, moreover, that one of Breguet’s most brilliant innovations, and indisputably one of his most useful – the wristwatch, no less – should have been completely ignored by his contemporaries. And yet there is documentary evidence to prove beyond any doubt that, in response to a commission from the Queen of Naples June 8th 1810, Breguet conceived and made the first wristwatch ever known, the Breguet watch number 2639.

Opdat u het weet!

En dat de 15 minuten in een afwijkende kleur op een duikring kwam omdat vroege duiken niet langer dan 30 minuten konden duren door de nog beperkte inhoud van zuurstofflessen. Na maximaal 15 minuten moest een duiker zodoende terug. Tegenwoordig kan een duik langer duren natuurlijk, maar je ziet weinig meer dan 15-20 minuten afwijkende kleur. Dit is altijd gebleven.

2 likes


 de meeste supermarkten ‘links om’ zijn?

1 like

En om met je fiets naar rechts te gaan je eerst even naar links moet


3 likes


 het bordje wat je op de band legt tussen de boodschappen van jou en je voorganger een beurtbalkje heet.

3 likes

Behalve op een Vostok daar vinden ze dat uni directional bezels voor aanstellers zijn, echte mannen duiken gewoon tot de klus geklaard is . :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Ja geinig hĂš

Die linksom route van supermarkten heeft een duidelijke reden trouwens. Iemand?

Omdat je van links naar rechts kijkt/leest etc ?

Korte versie: mensen kijken van nature meer naar rechts (rechtsdrall), dus wil je aan de rechterkant de meeste producten tonen. En daar is in een ‘buitenbocht’ de meeste plaats voor.En als je die buitenbocht rechts wilt, moet je route linksom.

3 likes

Uh ja dat ja, precies wat ik zei kuch kuch
:wink:

1 like