Wonderlijke horlogereis...zo de afgelopen...36 maanden

Hallo Mede Watch Lovers,

Zat gisteren eens na te denken over de ‘horlogereis’ die ik in de afgelopen ruim 36 maanden heb afgelegd.

En tot de conclusie gekomen dat het toch wel een wat bijzondere hobby is ; Roger_R

Sinds lid worden zijn er zeker 35 horloges door mijn handen gegaan.

Zie andere ( nieuwkomers ) vaak het zelfde pad afleggen…mijn relaas hieronder ;

Eind December 2016 hier lid geworden en op de valreep van dat jaar een Seiko Turtle ( 4R35 ) hier gekocht.

Was zo blij als een kind ( even… )

Je gaat hier wat lezen en bekijken en dan moet er iets komen met Saffierglas.

Hierna iets met ook Solid Endlinks.

Daarna iets met Swiss Made op de dail dus met b.v een ETA2824 erin ( Aevig Balaur HF )

Vervolgens ook graag een band met met schroefjes in de schakels…want dat hebben ECHTE merken ( werd een Steinhart GMT )

Dan weer iets met alles van hierboven en een keramische bezel in 2 kleuren. ( Squale Atmos Tropic )

Vervolgens eens iets van een wat bekender merk b.v Tissot of Longines ( Tissot Visodate & Longines Conquest GMT )

Dan toch een inhouse movement en nog wat duurder merk en beslist NIEUW ( Omega AT ( 8500 ) blue dial ).

Niet veel later MOET er dan toch een Rolex komen en wel zo nieuw mogelijk met het laatste uurwerk.

Dit werd een Rolex 126300 op Jubilee band met blue dial en het nieuwe 3235 uurwerk.

Tja en dan…? De Rolex 18 maanden gehad. Zeer spaarzaam gedragen.

Verjaardag, Valentijnsdag, Kerst, Uit eten. Laten we zeggen 20x per jaar gedurende 12uur op een dag…

Je kijkt langzaam naar een andere Rolex…een GMT ? Een SeaDweller ? Of een nog ‘duurder’ merk.

De Rolex 126300 wordt gelukkig jl. onbeschadigd ( goed ) verkocht.

De Rolex zoektocht gaat/ging verder ( Er was er al 1 waar een optie op WAS :cry: ).

Wat NU een Tudor BB ( GMT ) ? Tudor Pelagos ? Toch weer een Rolex ( model… ?? ) ?

Dan komt het BESEF…eigenlijk voelde ik mij het beste met een daily beater die eigenlijk voor MIJ

aan alles voldoet en waar ik ook happy mee ben om hem altijd te dragen.

Zonder zorg over wat ik aan het doen ben of kans op beschadigingen of overdressed zijn.

En dan kom ik in mijn geval terug bij een horloge wat ik al eerder had maar verkocht had…dom dom.

En NU door een ruil weer in mijn bezit heb…De Certina DS Action Diver.

( 43,2mm, Saffier & AR, 316L steel, ETA 2824-2 ( 28.800vph ), ISO6425 cert., Solid endlinks, Screw downcrown, SuperLuminova Lume, Divers bracelet extension ).


Tuurlijk heb ik nog enkele andere ( budget ) horloges ; Casio G-Shock GW M5610, TomTom Runner2, Marc&Sons MSM003, Seiko SNZF15, Seiko SKA695. En nog 1 :wink:

42 likes

Beginner.

:sunglasses: …geintje. Best wel een lekker lijstje! What’s next?

2 likes

Dat doe je goed, bijna elke maand een andere aanwinst. Zo kan er nog een hoop op je pad komen. :+1:

1 like

Goed bezig!
Ingeborg zal trots op je zijn! :kissing_heart:

2 likes

And the wonderful journey continues ; Horloge goals voor 2020.

Mooie reis en mooie bestemming. Wat wil een mens nog meer :wink: leuk verhaal

1 like

Denk…dat ik ben uitgekomen bij mijn ultieme ( under €1K ) uitieme GADA.

ETA2824, 40mm, ISO6425, Ceramic bezel, Divers extensions bracelet, Solid endlinks, Screwed band schakels, Saffier, Mooie blauwe lume, Loep met 2,5x vergroting, 316L steel, Screwdown crown.

4 likes

Wat een reis :wink:

1 like

Ja deze snap ik helemaal!! Ik noem dat het zorgvrije draaggemak. Merk zelf met het stijgen op de ladder dat dit meer en meer een ding wordt. Mijn duurste aanwinst, een in nieuwstaat gekochte Tudor Chrono heeft daar het meest last van, het gebrek aan zorgvrij draaggemak omdat die simpelweg te nieuw is. Ik relativeer een eerste kras en zal zeker niet moord en brand roepen maar ik merk dat dit mijn genot van een horloge wel beperkt. Ik ben me dus heel bewust dat hij om de pols hangt en dat is niet positief. En gezien de waarde draag ik hem ook niet overal. Aan de andere kant heb ik ook een Breitling, iets minder duur maar nog steeds veel geld. Alleen die draag ik bijna geheel zorgvrij, op bewust zijn na dat als het hard regent buiten ik hem onder de jas houdt. Maar verders is het alleen maar genieten. En dat is niet het prijsverschil maar deze is niet meer in nieuwstaat en heeft al lang het eerste “krasje” achter de rug. Maar het is niet dat de staat slecht is, gewoon prima, zelfs van dichtbij. En toch geeft mij dit rust en plezier. Zo vreemd want dit betekent eigenlijk voor mij dat Nieuwstaat voor mij averechts werkt bij dit soort bedragen. Wat is dit toch een vreemde hobby… Mijn doel aan de horizon is een Explorer 2 maar weet nu dus al dat deze in goede maar gebruikte staat moet zijn. En dat betekent duurder dan nieuw bij de AD :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming: :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::rofl::rofl::rofl::relieved::relieved::pensive::expressionless:

5 likes

Ik heb de Davosa hier op HF kunnen kopen voor €490 incl. aangetekende en verzekerde verzending via PostNL. Horloge is in nieuwstaat en uit Okt. 2020

Wat een KNALLER voor dat geld. Ook nog de originele stalen Jubilee Davosa band erbij.
Kan ik ook nog eens wat wisselen :+1:t2:

2 likes

Mooi dat je na zo veel, waaronder een AT en Rolex, kunt settelen met deze Davosa. En als ik het goed begrijp slechts 1 horloge nog ook. Veel plezier ervan.

2 likes

Nee moet je teleurstellen heb nog steeds circa 10 horloges…zeer diverse. Zal eens een foto maken.
Maar niks meer wat nieuw meer dan €900 zou kosten…

2 likes

Ha mooi @Roger_R, die AT had ik van jou gekocht :sunglasses:

Inmiddels pronkt mijn stiefvader er al een jaar of 2 mee haha.

1 like

Ben wel benieiwd wat het is geworden. Voor dat bedrag is genoeg leuks te halen idd.

1 like

De huidige stand van zaken…

2 likes