Wordt 42mm ook een 'standaard' maat bij Panerai?

Geen idee wat dat kostā€¦ Teveel PAM nummers om het buiten te kennen, zeker voor de modellen die te groot/zwaar zijn voor mā€™n pols.

8.5k moet lukken. Dan even geduld en kijken wat hij bij de grijze handel kost. :smile:

1 like

Misschien krijgen we korting als we er allebei eentje kopen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik denk niet dat er op korte termijn dealers in NL zijn die er twee tegelijk hebben. :grimacing:

ā‚¬9.700,-

1 like

Koopjeā€¦ :flushed:

Tja, Panerai blijft wat dat betreft behoorlijk prijzigā€¦

Ach, voor een beetje klok zijn dit tegenwoordig ā€˜normaleā€™ prijzen. Belachelijk natuurlijk, maar het blijft zo wel exclusiefā€¦

Panerai gaat simpel mee met de meute, zoā€™n beetje ieder ā€˜Aā€™ merk is over de top kwa prijs heden ten dage.

Ja, helaas wel.

:cry:

Check de PAM 512 in 42 mm.

1 like

Thanks. Ken het filmpje. Erg mooi horloge!

Ik ben niet zo een foto-plaatser. Mijn fotoā€™s zijn zeeeer matig en voegen meestal weinig toe. Op internet zijn er genoeg plaatjes waarin de klokjes veel beter tot hun recht komen.

Heel soms plaats ik wel wat. Toevallig van het klokje waar ik 't over had. Verder even op pam183 Googlen :wink:


Nee idd, het hoort imho een beetje in hun DNA.

Ik vind het inderdaad ook fijn om te kunnen zien dat het klokje loopt/werkt. Ik had jaren terug voor een hele scherpe prijs een pam210 over kunnen nemen. Heel erg zitten twijfelen. Esthetisch een prachtige klok en mooi in balans. Alleen leek ie wel stil te staanā€¦

Die small seconds zijn idd vaak ook wat drukker met bedrukking. Van mij had de Black Seal op mā€™n 183 achterwege gelaten mogen worden.

Idd, ik vind het ook tricky. Maar historisch verantwoord heh. Destijds waren er nog niet zo veel en zulke grote automatische uurwerkjes. Dus koos de Italiaanse marine voor een handopwinder. Maar hij moest wel goed waterdicht zijn en niet per ongeluk geopend kunnen worden. Dus scroefkroontje erop.

Nu moet ik bekennen dat het voor mij een special occasion/mood horloge is, dus zo vaak hoeft bij mij dat kroontje niet open. Maar anders heb ik ook mā€™n bedenkingen voor deze combi op een daily wear.

1 like

Thanks voor de foto en uitgebreide toelichting. Bij Panerai is er ook zoveel te verkrijgen dat kiezen wel erg lastig wordt :slight_smile: Denk dat ik komende maanden maar eens een keer wat ga passen, zodat ik ook weet of ik Ć¼berhaupt een Luminor of Radiomir kan dragen zonder dat deze aan beide zijden meer overhangt dan sommige passages bij de mount Everest.

Graag gedaan.

Zou zeker es irl kijken. Ik vind de stalen band vd pam328 erg stoer. Op plaatjes ziet t er prachtig uit. Blijkt ie bij de aanzet erg stug te zijn, waardoor ik behoorlijk veel inkijk heb. Wat n desillusie was dat. Hoef er nu niet meer naar te kwijlen.

Hoewelā€¦ Om n leer bandje staat ie ook erg mooi! :smile:

Ik vind m prachtig! Los daarvan boort Panerai hiermee een nieuwe doelgroep aan die de grotere versies wellicht aan zich voorbij liet gaan (los vh feit of ze ze mooi vonden of niet).

Daarnaast vind ook ik de combi handopwinder / schroefkroon ā€˜apartā€™ vindenā€¦

De enige 42mm Panerai die er voor mij toe doet is de Radiomir PAM 141 met het Zenith Elite 680 uurwerk uit 2002. Automaat met schroefkroon (zoals het hoort) en een outsourced uurwerk. Panerai is in het verleden nooit een merk geweest met een eigen (manufactuur) uurwerk. Ze hebben altijd uurwerken van andere producenten gebruikt zoals Rolex, Angelus, en natuurlijk ETA/Valjoux. De nieuwe 42mm modellen begrijp ik niet zo goed, voor mij blijven de Luminors en Radiomirs van 44-45mm (liefst met ETA/Valjoux) gewoon de beste optie.

Wel makkelijk te servicen met een ETA :slight_smile: Toch verwacht ik in die prijsklasse een manufactuur uurwerk, geschiedenis of niet.