Wordt 42mm ook een 'standaard' maat bij Panerai?

Ik heb deze 42mm modellen altijd (nou ja, altijd klinkt zo lang, ze zijn er pas een paar jaar maar toch!) al super mooi gevonden.

Het idee van een handopwinder met weinig ganggerserve en een schroefkroon vond ik echter heel vreemd. Dat is vragen om problemen…

Maar nu is het heel simpel: 1x een PAM620 graag.

Ik vind ze ook aantrekkelijk, maar snap je probleem met handopwinders niet. Voor mij staat Panerai juist voor handopwinders met gemiddeld tot veel gangreserve (denk aan de ‘8 Giorni Brevetatta’). De nieuwe 42 mm varianten hebben circa 3 dagen gangreserve. Is dat niet genoeg voor jou? Als je af en toe wisselt heb je toch niet veel meer nodig?

De PAM00620 is erg mooi, maar waarschijnlijk ook erg prijzig (gokje, 10000+ Euro). Voor dat geld kun je ook twee andere klappers kopen (bijvoorbeeld een base-model PAM en een Omega Speedmaster). Daarbij komt dat ik me nog afvraag of ik kan wennen aan ‘Automatic’ op de dial i.c.m. de historie van Panerai.

En precies waar schrijf ik dat ik problemen heb met handopwinders??? Ik heb een hele stapel Speedmasters dus ik geloof niet dat daar het probleem zit. :wink:

Ik vind de combinatie van schroefkroon en handopwinder raar. Drie dagen gangreserve… ik denk niet dat mensen die hem langer dragen eens in de drie dagen pas opwinden, dat gaat om de dag worden. Dat betekent zeker 150x per jaar die schroefkroon los en weer vast en dat wat jaren lang. Dat is vragen om problemen. Schroefkroon gewoon bij een automaat.

1 like

Nice!

Dan toch maar het P5000 uurwerk met 8 dagen gangreserve.

Thanks voor de toelichting, duidelijk.
Tis nog vroeg he… :smiley:

Dat is een prachtuurwerk natuurlijk maar die 42mm van de 620 en de beperkte dikte spreken me toch echt het meest aan.

1 like

Jouw Calibre 12 heeft ook hoog opgelegd saffier toch (ff buiten de Panerai discussie om).

Die PAM00620 is btw prachtig! Maar 10K+, waarom zou die zoveel moeten kosten??

Zijn grotere broer PAM00572 zit ook rond de 10.000 Euro geloof ik… Zeer spijtig, want dat gaat wat ver voor mij: psychologische grens en dan durf ik 'em ook niet meer aan te doen :stuck_out_tongue:

De 572 heeft toch een P4000 uurwerk? Ik verwacht (hoop) dat de 620 iets goedkoper zal zijn.

En wat is de huidige verkoopprijs van een PAM00572? En dan hebben we het nog niet gehad over de jaarlijkse ‘standaard’ prijsverhoging. Juist ja :wink:

Ik hoop op mijn blote knieën dat je gelijk hebt.

1 like

Geen idee wat dat kost… Teveel PAM nummers om het buiten te kennen, zeker voor de modellen die te groot/zwaar zijn voor m’n pols.

8.5k moet lukken. Dan even geduld en kijken wat hij bij de grijze handel kost. :smile:

1 like

Misschien krijgen we korting als we er allebei eentje kopen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik denk niet dat er op korte termijn dealers in NL zijn die er twee tegelijk hebben. :grimacing:

€9.700,-

1 like

Koopje… :flushed:

Tja, Panerai blijft wat dat betreft behoorlijk prijzig…

Ach, voor een beetje klok zijn dit tegenwoordig ‘normale’ prijzen. Belachelijk natuurlijk, maar het blijft zo wel exclusief…

Panerai gaat simpel mee met de meute, zo’n beetje ieder ‘A’ merk is over de top kwa prijs heden ten dage.

Ja, helaas wel.

:cry:

Check de PAM 512 in 42 mm.

1 like