Wordt dit mijn volgende aankoop?

De Rolex Submariner vind ik kut, omwille van het uitgemolken ontwerp, de mercedes wijzers, de speculanten en zo’n beetje alles wat op of om dat horloge hangt. Die valt voor mij dus af.

De Tudor BB58 is erg mooi. Maar heeft snowflake wijzers, wat ik bijna net zo tranentrekkend lelijk vind als de Mercedes wijzers. De BV Rolex kon ooit horloges maken met Stick wijzers, zie ook de allereerste Sub. Wat ze hebben gerookt om dat soort rariteiten toch maar steeds in die horloges te stoppen weet ik niet, maar ook Tudor valt af.

De UG moet je ding zijn. Ik vind ze fantastisch, zij het op dit moment wat teveel voor het geld. Je zou bijna net zo goed een mooie Longines of Omega Vintage op kunnen pikken. Zij het met ander uurwerk, maar toch. Zo bijzonder is UG nu ook weer niet. Vintage is voor mij als rouwdouwer een mijnenveld, want die zijn allemaal zo lek als een zeef en onderhoud kan lang duren vanwege onderdelenschaarste.

Invicta… Kom op man, heb je genoeg van, toch?

Van Cartier ben ik zelf voorgoed genezen. Ik heb meerdere Tanks en Tank Americaines gepast, en ze zijn gewoon te lomp. Toch vind ik vierkante jaren 30 ontwerpen wel iets hebben. Dus kom ik bij mijn tip aan:

Mijn voorstel is iets anders. Als je ooit Rolex doekoe uit wil geven aan een horloge, pak dan gewoon lekker een Jaeger LeCoultre Reverso met handwinder, kleine seconde en stalen achterkant. Niet de two face, geen gecompliceerde reut, gewoon een Reverso zoals hij ooit bedoeld was.

Hahahaha… Sja, als je Max Bill noemt ben je smaakvol genoeg voor Nomos en Grand Seiko.

4 likes

Beide. Ook een calendar. Maar ook de gewone. Evenals een two tone.

Nice!

Wat voor Nomos of Grand Seiko?:blush::blush::blush:

Ik vind overigens die Snowflake handen juist gaaf. Althans mooier dan wat Rolex in hun Duikers stopt.

1 like

@Chillekasper

Vind je 3 opties wel wat “tam”.

Out of the box?
Universal Genève Microtor
€2.875

1 like

Ook een UG Universal geneve rose goud 18k polerouter
(Nee, ik krijg hier niks voor. Ja, als het uit zou komen zou ik hem zelf kopen :see_no_evil:)

2 likes

Mooi! :ok_hand:t2:

Die ziet er ook geweldig uit

Dank je wel! :raised_hands:t3:

Welke kleur, wit of grijs?

Calendar was grijs denk ik met blauwe accenten…

Thanks!

Omdat je de UG ook mooi vind is een longines ook wel iets, ik vind de wijzerplaat iig mooier als die van UG
s-l500

3 likes

Wat enorm tof :raised_hands:

1 like

Die is prachtig! Beetje Art Deco.

1 like

Tip nummer 2, de IWC aquatimer.

Ook gaaf model, en nog beetje eigenzinnig wat ik wel kan waarderen.

1 like

Hé, het is een smaakzaak. De één z’n horreur is de ander z’n levensvreugde. Als jij Snowflake wijzers cool vindt, prima toch?

Maar goed. Zelf zit ik op dit moment te loeren naar de SBGX319. Dat ding is echt prachtig. Ik heb al een 44GS kast, en da’s voor mij de kastvorm waar je mee zou moeten beginnen.

Wat Nomos betreft heb ik zelf voor de Ahoi Neomatik Atlantik gekozen, in 36mm. Die ogen groter dan je denkt. Als je een vrij ronde pols hebt, en dus geen platte brede, zou ik ook geen grotere Nomos doen, ondanks je 21cm.

40mm:

36mm:

Uiteraard in Dunkel of andere kekke kleuren te krijgen. :slight_smile: Zowel Nomos als GS kunnen erg mooie kleuren doen.

Yup. :point_up_2: dat dus.

1 like

Hoeveel van dit soort topics krijgen we dan nog van je?

Nog niet eens zo heel lang geleden was er ook al een topic waarin je aangaf dat de Blancpain 50 Fathoms je droomhorloge was.

In weer een ander topic later gaf je aan dat €3.000 tch echt wel veel centjes zijn. Want 2 netto maandsalarissen.

En in dit topic zeg je dat de Cartier en Rolex horloges zijn waar je naar zit te kijken.

Snap je dat ik nogal confuus ben hierdoor?

1 like

Dat begrijp ik. Maar daaruit blijkt dus ook dat dit dus ook voor mij heel erg verwarrend is. Ik weet dus nog niet precies waaraan ik mij wil verbinden.

Kijk ik weet dat dus wel met Invicta. Daar heb ik zat horloges van waarvan ik zeker ben dat ik die wil houden en zal dragen.

Ik ben in feite op zoek naar een horloge die mij ditzelfde gevoel kan geven. Gezien de modellen denk ik dat ik dat kan vinden in de genoemde horloges. Inclusief die Blancpain.

In mijn ogen moet je vooral geen onverantwoorde dingen doen.
Tenzij je flink buffer hebt opgebouwd.

Als je 15k spaargeld hebt staan en een dik inkomen kan ik me voorstellen dat je een duurder horloge haalt dan waneer je paycheck to paycheck leeft en geen buffer hebt.