WTF 🧐 wat kan dit zijn

Nee maar je weet het nu wel, dat alleen al zou voor mij het plezier behoorlijk bederven.

3 likes

Mijn idee

1 like

Vocht.

Is daar iets aan te doen?

Ja inderdaad, baal er wel van nu. :flushed:

2 likes

Naar een horlogemaker?

Even m’n topic pluggen: :wink:

2 likes

Thanks, ik had dat topic al eens gezien! Heeeeel handig :+1: is alleen de vraag of de dichtstbijzijnde (zuid-Limburg) ook kunnen en willen werken aan een ML?
Iemand een aanrader die ik het best kan vragen?.?

1 like

Eigenlijk hoeft het ook niet perse iemand te zijn die in de buurt woont (wel voorkeur) maar gewoon iemand die goed is met Maurice Lacroix en/of dit soort problemen

Als je nieuwe wijzers en een wijzerplaat nodig gaat hebben dan ontkom je er denk ik niet aan het horloge naar ML te sturen.

4 likes

Zal dan een dure grap worden, vrees ik. :confused:

Corrosie. Op een oudje omarm ik dat met liefde. Op een recente ML niet.

2 likes

Zal een full service worden met nieuwe wijzerplaat en wijzers als je naar de dealer ermee gaat.
Je hoeft niet noodzakelijk naar ML zelf maar zoek dan wel een goede horlogemaker die onderdelen kan krijgen.
Als het nog niet te erg aangetast is dan is het soms nog wel schoon te krijgen.

Afhankelijk van zijn water resistentie. Geen idee waarop dit horloge is gestrest.

Morgen ga ik even voor m’n Rado Jeroen Ruijpers, Maastricht, contacteren…
https://www.wrsr.nl/horloge-merken/ , Swatch-man.

1 like

Ben heel benieuwd naar je bevindingen! Hoor er graag nog iets over als je contact hebt gehad. Is die man ook een lid van HF?

1 like

In juli deed hij al een service voor m’n toenmalige Breitling met ETA 2824; perfect!!
Geen HFer, Swatch-group gecertificeerd !!

Er heeft denk ik toch vocht/condens gezeten.
Dit komt vaker voor, precies boven een datum of dag venster.
Als je open en bloot met het horloge vanuit een warme ruimte
de kou in loopt kan dit gebeuren bijvoorbeeld.
Dan is de temperatuur shock te hoog en ontstaat er condens
aan de binnenkant van het glas.
Dit kan nare vlekken zoals hierboven te zien is achter laten.

Trouwens de wijzers zijn ook gecorrodeerd.
Hoe het uurwerk er dan uitziet durf ik niet te zeggen.
Maar ik verwacht er niet veel goeds van.

1 like

Als je het horloge bij een juwelier hebt gekocht zou ik er met de ingevulde garantiekaart mee teruggaan. Na 3 jaar hoef je dit niet te verwachten van een niet goedkoop horloge. Ook na 3 jaar heb je nog rechten qua garantie en dergelijke. Niet volledig. Beroep je op non conformiteit.

2 likes

Die vlekjes kon ik wegpoetsen, zaten gelukkig aan de buitenkant. Ik zweet inderdaad wel veel, en vergeet ook altijd mijn horloges af te doen als ik ga klussen :worried:

Proberen kan ik natuurlijk altijd, maar ik vrees het ergste :frowning: