Wyler Incaflex wonderen

Enkele maanden geleden kocht ik een wyler Incaflex voor een slordige 20 dollar op de bay. Hiervoor kreeg ik een mooi horloge, met een ietwat gebruikte chromen kast, en een origineel doosje. Altijd leuk.

Toen er enkele welen later een pakketje op mij lag te wachten was ik bij het openmaken stomverbaasd. De heer die jet horloge op 5 september 1958 kocht was van het bewaren. Bij het openmaken van het doosje trof ik het volgende aan:

Een mapje, een boekje, een bonnetje, een garantiebewijs en een bonnetje van het bandje dat de beste man op 9 augustus 1959 kocht. Het originele bandje beviel hoogstwaarschijnlijk niet.

Met 34mm een leuk horloge voor mijn smalle pols. Een ware aanwinst, zo dacht ik zelf.

Nu zat ik vorige week weer eens lekker mijn zondagmiddag te verdoen op alle bays die we hebben, kom ik toch pardoes de damesversie tegen van 30mm. Exact hetzelfde. Sold als is, for parts or repair. 5 hele euros moest ik betalen.

Zojuist lag er weer een bubbel envelopje op de mat. En weer is het raak. Even opwinden en tikken maar. Ze loopt al ruim 2 uur keurig op tijd. Best wat voor een horloge dat het niet meer zou horen te doen.

Kijk der es…

Met die kleine polsen van mij kan een 30mm ook nog gewoon…

Kortom, ik ben blij. Goede horloge-ervaringen voeden de hobby altijd op positieve wijze!

Groet!!

23 likes

Ik heb nog een ronde boy’s size Wyler van 27mm.

Ondertussen met een nieuw glaasje

2 likes

Oudjes met historie zijn altijd de moeite waard; geniet ervan! :thumbsup:

1 like

Doosje, boekjes, rekeningen, heerlijk zo’n geschiedenispakketje! Geniet ervan!

Het zijn super horloges!

Heb ook nog een wyler tri-sport bij de horlogemaker liggen. Precies een als deze (dit is dus niet de mijn eigen horloge, wel zelfde staat gelukkig :slight_smile: )

3 likes

Dat is wel een serieus cool horloge.

Leuk hoor, om zo’n tijd machine te ontvangen. (letterlijk en figuurlijk)

1 like

Er is toch wel een mooi bedankje achterna gestuurd he. Schitterende aanwinst en heel bijzonder dat het zo compleet is. Veel plezier met je aanwinst !

1 like

Mooie aanwinst, je bent spekkoper :grinning:
Geniet ervan :thumbsup:

1 like

Gaaf zeg, zo’n mega volledige set. Wyler (en Vetta) heeft leuke horloges gemaakt, ook onder de naam Wyler Vetta.

1 like

klopt, helaas zijn die momenteel erg in trek bij italianen

1 like

Dan zullen ze binnenkort ook wel een explosieve waardestijging gaan zien…

Nee, die heb je niet meer :slight_smile:

Hahaha, ik twijfelde al.

(way too much horloges, dan krijg je dat…)