Yema Heritage Superman 2018

Van de regen in de drup, dit. Jammer.

Zonder het hele topic door te hoeven spitten; wat is precies het issue met de wijzers en lume? Is het echt een kleurverschil? Of een verschil in intensiteit?

Beiden.

De horloges werden geproduceerd met wijzers zonder goede lume en die meer oranje waren dan de uur indicatoren. Op basis van de feedback heeft Yema de wijzers gewijzigd. Nu hebben ze lume, en is de kleur gewijzigd. Nu zijn zij echter weer wat witter dan de indicatoren.

2 likes

Ik zou ook de wijzers op laten sturen.
Wel jammer dat ze de wijzers niet op kleur krijgen met de rest.
Weet niet of dit moeilijk is maar tot nu toe nog nooit van dit probleem gehoord. Wellicht de Franse slagā€¦
Wel raar met een horloge uit deze prijsklasse.
Maar goed ik blijf het een prachtig horloge vinden.
Mvg. Bertjan

1 like

Vraag me af of dat (voor mij) een issue zou zijn. Ik zie dat bij zoveel echte vintage horloges dat de wijzers veel lichter/ sterker zijn dan de indicesā€¦

1 like

Iemand die hem wil flipperen :dolphin:?
:grimacing:
Niet geschoten is altijd mis :wink:
Vriendelijke groet, Bertjan

1 like

Zeer mooi horloge, alleen jammer dat de bouwkwaliteit wat ā€œFransā€ is. Ooit in een bedrijf gewerkt die huizen bouwde in noord Frankrijk. Laat ons zeggen dat indien niet alles ok was, de uitdrukking nogal gauw was ā€œcā€™est rien, cā€™est pour la Franceā€. Hopelijk is de kwaliteit in het echt wat beter dan wat de fotoā€™s soms tonen.
Maar, ze maken echt wel vintage horloges nieuw, die er echt vintage uitzien.

1 like

Ik vermoed dat ze de ene ondergrond wel en de andere niet hebben gegrond. Dit heb ik namelijk ook gehad en is eenvoudig op te lossen!

Edit: met witte grondverf valt de lume logisch witter uit.

1 like

Ergens begin oktober naar aanleiding van dit topic op de site van Yema belandt. De volgende dag weer, en de dag erop weer.
De dag daarop verscheen er een pop-up met een 10% kortingscode, de Hollander in mij werd wakker en diezelfde avond een superman besteld. Helaas duurde het even voordat er weer geleverd zou worden, zodoende begin november het horloge ontvangen.
Direct van de stalen band afgehaald. Mij iets te glimmend en het voelde kwalitatief niet heel erg lekker, ik ben meer van de vintage look, minder van de feel ;).
Tweede minpuntje heb ik hier ook al voorbij zien komen. De bezel lock werkte niet. De kroon kon simpelweg niet ver genoeg naar binnen geschroefd worden om het mechanisme in werking te zetten. Eerst een dag aangekeken en toen besloten dat het mij te veel irriteerde en contact opgenomen met Yema.

Ik moet zeggen dat hun klantenservice uitstekend is. Persoonlijke uitleg gekregen over het traject, wat tips wat de verzending betreft en de portokosten zouden vergoed worden. Na ontvangst door Yema ook een keurig mailtje met een bevestiging van de ontvangst en de vervolgstappen. Momenteel ligt de superman dus in Frankrijk ter reparatie, ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Ook ik heb de Yema op een Erikas M/N bandje gezet, perfecte combinatie wat mij betreft. Als de superman er weer is gooi ik wat fotoā€™s online.
Verder ook niets dan goeds over het horloge. De stalen band is niet mijn ding en de bezem lock was dus niet in orde. Verder is het een plaatje. Faux patina is niet te overdreven, de afwerking is dik in orde en het formaat is perfect wat mij betreft. Mijn favoriete detail is de kolenschep secondewijzer.
Verder vind ik het een sympathiek merk dat netjes met hun klanten omgaat. Zou er weer kopen.

3 likes

Update!
Vandaag de Yema, met goed werkende bezel lock, weer thuis verwelkomd. Een blij man.

3 likes

Hartstikke gaaf Caspar! Geniet van dit mooie horloge! :+1::slightly_smiling_face:

Waar blijft de foto van de Yema aan jouw pols? :wink:

1 like

Voici

Betere fotoā€™s volgen, met dit licht en mijn telefoon is dit het maximaal haalbare

13 likes

Fraai maar mij toch teveel homage aan de submariner. Ik heb daar persoonlijk minder meeā€¦

3 likes

Erg fraai!

1 like

Mooi zo op een MN strap.:ok_hand:t3:

1 like

Update van Yema, de heritage blue is vanaf zaterdag te pre-orderen

5 likes

Mooi! :ok_hand:

7 likes

die bandā€¦lelijk

1 like

Snap niet waarom ze de kast polijsten en het bandje en met name de endlinks vervolgens geborsteld uitvoeren.

3 likes

Jij hebt wel wat met hommages hĆØ :kissing: