Zeer bijzondere aanwinst, met verhaal

Geweldig verhaal Koen en uitzonderlijke aanwinst. :thumbsup:
Ik geniet nog steeds van de bij jou aangekochte zakhorloges.:heart_eyes:

1 like

bijzonder interessant en volledig verhaal. dank.
en geniet van de aankoop

1 like

Leuk zakhorloge Koen, goede vondst!

1 like

Dankje! En natuurlijk proficiat met de aanwinst op je collectie!

1 like

Super!

1 like

Spectaculaire vondst. Een buitengewoon mooi en gaaf horloge en een fantastisch informatief en leerzaam verhaal er bij! Ik heb ervan genoten.
Dit is het horlogeforum op zijn best.
Chapeau!

1 like

Zeer bijzonder verhaal! Ga graag met je mee een rondje lopen een volgende editie. Leuk om te zien en wat een vondst. Ben toch stiekem een beetje benieuwd wat hij heeft gekost. :blush:

1 like

Wat een prachtige zakhorloge en een geweldig verhaal. Bedankt voor het delen.

1 like

Prachtige aanwinst en verhaal Koen! Geniet ervan :thumbsup:

1 like

@koen mooi verhaal !:+1:
Zitbij mij in de favorieten nu.

1 like

Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele leuke reacties!!!
Ik dacht, laat ik eens een stukje schrijven over de nieuwe aanwinst, maar dat het zoveel gelezen zou worden en dat er 50 reacties op zouden komen had ik ook weer niet verwachtā€¦!!!

Qua nauwkeurigheid is het echt een uitzonderlijk nauwkeurig horloge. De afwijking is momenteel iets minder dan een seconde per dag, maar met een kleine afstelling kan ik die nog wel nauwkeuriger krijgen. Het blijft ongelofelijk dat een horloge uit die tijd zo nauwkeurig loopt. Dit horloge tikt 432.000 keer per dag, en daarop scheelt het dus maximaal 5 tikkenā€¦

Ik moet nog wel beslissen of ik het horloge ook daadwerkelijk ga gebruiken. Ik draag regelmatig een zakhorloge (heb een tijd geleden bij een kleermaker een leuk wollen vestje laten maken) en dan is deze wel heel gaaf om te gebruiken, aan de andere kant komen er dan wel wat krasjes op en zal hij er dus iets gebruikter uit gaan zien(maar misschien heeft dat ook wel zā€™n charmes?) Aan de andere kant denk ik wel dat ik er veel meer plezier van heb als ik hem gebruik, want wat heb je nou aan een horloge wat in een doosje stilligt (zeker zoā€™n nauwkeurig uurwerk?) Wat vinden jullie?

Nogmaals, bedankt voor de vele interesse en reacties!

Met vriendelijke groet,
Koen

3 likes

Bekend dilemma voor veel vintage liefhebbers denk ik. Ik draag mijn vintage klokjes ook af en toe, dan heb je er toch meer plezier van, maar niet zo vaak dat het een gewone dagelijkse klok wordt. Het moet een beetje speciaal blijven, zeker voor zoā€™n bijzonder exemplaar.

Veel plezier ermee!

2 likes

Hoi Koen.
Zoiets moois moet je niet in een doosje opbergen.
Wissel hem af met je Nardin , loopt die trouwens ook zo nauwkeurig ?
Groet van Rien en proficiat met deze aanwinst.

1 like

Dit zijn juweeltjes, zowel de originele topic-post als het klokje in kwestie. Dank je wel :+1:

1 like

Cool verhaal! Het uurwerk ziet er ook prachtig uit.

1 like

Gewoon gebruiken Koen. Daar zijn ze voor gemaakt.
Je hebt hem keurig geserviced, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
Zoā€™n mooi horloge in je vitrinekast leggen dat is pas zonde.

3 likes

Eenschhh :thumbsup:

1 like

Gaan gebruiken, geniet je er nog veel meer van(als je maar voorzichtig bent)!!!
Dat overweeg ik ook met de cilindergang die jij zo geniaal onder handen genomen hebtā€¦

1 like

Fantastisch mooi horloge!

Ik vraag me af of de 24 uur uurwerken niet speciaal gemaakt zijn met gebruik in onderzeeĆ«rs in gedachten. In WO II was de ā€œenduranceā€ van onderzeeers zo rond de 48 uur.
Wat daar weer tegen spreekt is dat oppervlakteschepen in de buurt van de polen ook wel een 24 uurs-aanduiding kunnen gebruiken.

1 like