Zeer bijzondere collectie zakhorloges (veel foto's!)

Leuk verhaal koen, erg mooie uurwerken!

Wat een vakmanschap voor die tijd! :ok_hand:

Bedankt voor het delen Koen.

Mijn favoriet als MS-liefhebber is natuurlijk die met alleen de urenwijzer

:innocent:

Wow wat een mooie en bijzondere horloges.

Koen, bedankt voor het delen! Dit zijn prachtige zakhorloges en met name ook de uurwerken. Wat een geweldig voorrecht dat je ze in je handen hebt mogen houden! Als ze naast de tijd ook hun belevenissen konden vertellen…

Dat zijn echt oude zakhorloges, heel gaaf. :thumbsup:

Bedankt voor het delen van de foto’s. Ondanks dat zakhorloges niet helemaal meer 2016 zijn, is dit een mooie geschiedenis. Fijn dat je hebt kunnen en willen helpen…

Ik ben niet zo van de zakhorloges, maar hier zitten wel heel schitterende exemplaren bij. Met liefde en vakmanschap gemaakt.

Schitterend Koen, dank voor het delen.

Gewoonweg prachtig :thumbsup: Ongelooflijk wat een technische kwaliteiten de horlogemakers toen al hadden. bedankt voor het delen.

Wat een kunstwerkjes!
Mooi om eens te kunnen bekijken :wink:

Mooie horloges :slight_smile:

:heart_eyes:

Mooi verhaal Koen, bedankt.
Ben heel benieuwt wat de opbrengst zal zijn.

:thumbsup: Bedankt voor het delen :blush: en is altijd verbazingwekkend :scream: wat ze in die tijd konden :heart_eyes:
Gisteren nog op de Tv K&K gezien :heart_eyes:?
Groeten Iwan :motorcycle:

Thanks voor de share!! Wauw, wat een boel detail zeg… Heb zelf van mijn overgroot tante uit Zwitserland ook een zakhorloge verleden jaar gekregen. Geen idee wat voor 1 het is, zal wat fotos proberen te zoeken. Weet dat die uit de napoleon tijd komt (heb ik mij laten vertellen).

Ik heb vanuit een erfenis een tiental zakhorloges gekregen. Persoon was klokkenmaker. Verwacht niet dat het high end horloges zullen zijn.

Ben zelf meer van de uurwerken voor om de pols, dus weet niet zo goed welke kant ik er mee op moet. Ik zag nu dit draadje voorbij komen dus dacht gooi hem er maar eens in. Wat is jullie advies? Waar zou ik eens langs kunnen gaan om er naar te laten kijken?

Alvast bedankt!

Je kunt altijd even contact opnemen met @koen maar je kunt ook hier wat foto’s plaatsen…

1 like

Hallo,

Je mag gerust een PB of mail sturen met wat foto’s van de zakhorloges. Aan de
hand daarna kan ik redelijk goed vaststellen of er bijzondere exemplaren bij zitten, of dat het redelijk algemene horloges zijn. Als je die foto’s op het forum wil zetten, zou ik even een nieuw draadje openen, omdat we anders redelijk off-topic gaan in dit topic.

Groet,
Koen

Hallo Koen,

Bedankt! Ik zal binnenkort wat foto’s maken.

Zal hier nier verder posten! Excuus.

Maarten

1 like

Magnifieke zakhorloges! Leuk om de uitleg erbij te krijgen Koen :thumbsup:

1 like