Zeer negatieve ervaring met forumlid DEV06

Mijn zeer Negatieve ervaring met DEV06 (Devrim)

Na een eerde succesvolle F2F ruildeal op 22-09-2016 met Devrim overeengekomen om weer een horloge te ruilen, dit keer met opleg van 125 euro van mijn kant. Helaas woont Devrim in België en ikzelf in het oosten van Nederland, hierop besloten om de horloges aangetekend(verzekerd tot 500 euro) naar elkaar toe te zenden. Mijn buren hebben, aangezien ikzelf overdag niet thuis was, het pakketje aangenomen van de postdienst en netjes voor mij opzij gezet. Dit vond ik overigens al vreemd aangezien het een aangetekende verzending betrof en alleen de ontvanger hiervoor kan tekenen.

Bij thuiskomst constateerde ik dat in het pakketje niet het horloge zat maar een lading replacement parts voor een koelkast. Het label van Bpost met daarop het adres van de geadresseerde en afzender ( handgeschreven ingevuld door Devrim) zat echter wel op dit pakket geplakt! Naar alle waarschijnlijkheid hebben ze bij Bpost het label van Devrim verkeerd geplakt op het pakket van de koelkast onderdelen. Het label zat er bij aankomst ook uiterst slordig opgeplakt. Het label met daarop de bestemming voor de koelkastonderdelen, zat er overigens gewoon nog onder geplakt.
Hierop contact opgenomen met Devrim en de situatie uitgelegd. Ook hij begreep niks van de situatie, hij had toch echt het horloge in een compleet andere doos dan waar de koelkastonderdelen in zaten, verstuurd. De communicatie met Devrim verloopt stroef, omdat hij de Nederlandse taal niet machtig is en uitsluitend bereid is te bellen met Whatsapp audio (valt de hele tijd weg) en messenger.

Hij zou z.s.m. contact opnemen met de Bpost maar verzocht mij ook om contact met ze op te nemen. Hierop zelf tot op heden 5x contact gehad met Bpost. En in elk gesprek te horen gekregen: ‘‘Meneer Devrim is diegene waarmee wij een overeenkomst hebben en deze verantwoordelijkheid moet hij niet afschuiven op u’’. Hierop expliciet gevraagd of ik iets moest doen/aangeven, wederom was het antwoord "nee u hoeft niks te doen’'
Ondertussen maakte Devrim zich grotere zorgen om het niet aankomen van het horloge dat ik hem had toegestuurd (donderdags toegestuurd en de maandag erop was hij er nog niet) . Want normaliter kwamen zendingen uit Nederland na 1-2 dagen bij hem aan. Hierop op zijn verzoek naar het postkantoor geweest en deze konden mij melden dat het horloge gewoon nog onderweg was. Uiteindelijk is het horloge enkele dagen later ook gewoon netjes bij hem binnengekomen.

Hiermee was voor Devrim de motivatie om deze vervelende situatie op te lossen, ook aanzienlijk afgenomen. De vriendelijke toon en het snelle reageren was plotseling flink minder. Ook vermelde hij nog even dat het ook wel een beetje slordig was dat ik het pakketje niet zelf had aangenomen. Hierop heb ik hem gemeld dat ik niet in de ‘‘luxe’’ situatie zit om de hele dag thuis te zitten wachten op een pakketje.

Nadat ik Devrim heb gezegd dat hij een dossier moet aanmaken bij Bpost en alvast een manier moet bedenken om een taxatie van het vermiste horloge te kunnen geven, heb ik zelf maar herhaaldelijk contact gehad met Bpost met de vraag of ik iets kon doen. Volgens devrim moest ik vermelding maken van vermissing. De reactie van Bpost op mijn vraag of ik melding moest maken bij PostNL van vermissing van het pakketje, was als volgt: Neen, dit heeft geen enkele toegevoegde waarde. Mijn lezing van het verhaal zou worden toegevoegd in het dossier.

Devrim was naar mijn mening erg afwachtend richting Bpost en hierdoor verdween mijn vertrouwen in een goede afloop. Tot mijn verbijstering zie ik dat Devrim 30 september het horloge dat ik had toegestuurd, te koop heeft gezet op het horlogeforum. Ik heb hem hierop aangesproken, dat ik dit geen stijl vind. Mijn te ontvangen horloge is zoek en hij zet mijn horloge te koop. Ik meld hem hierop dat ik op korte termijn een oplossing verwacht voor deze situatie. Hierop krijg ik de volgende reactie:
’‘Ik kan niet berichtjes blijven versturen ik heb ook iets anders te doen’’. ‘‘Jij moet blijven aanklagen net je papieren en de labels en pakje’’. ‘‘Ik kan verder niks meer doen’’. Ook verteld hij nog even dat het een blunder van mij is omdat ik het pakketje zelf aan had moeten nemen, dan had ik de post direct kunnen verwittigen dat het de verkeerde levering was. Hij raadt mij nog even aan om de vergoeding bij de post aan te vragen want dat is niet aan hem. De vergoeding moet van de post komen.

Ik heb Devrim nog eens vermeld dat ik wil dat hij mijn horloge nog even bij zich houdt in afwachting van de afwikkeling van de zaak. Hierop krijg ik het antwoord dat hij het horloge al weg heeft gegeven aan een vriend die hem zo mooi vond. Ook was hij alleen van plan om tot vergoeding over te gaan als de Bpost uitkeert en hij niet van plan was dit uit eigen zak te betalen. Ikzelf ben van mening dat hij verantwoordelijk is voor levering van de goederen zoals overeengekomen en dat hij hiermee de schadelast verplaatst naar mij.

Devrim stuurt mij vervolgens op 25 november een mail met daarin de uitkomst van het onderzoek door Bpost: ‘‘er werden geen onregelmatigheden vastgesteld bij het transport van uw zending’’. Ook heeft de bestemmeling geen fout gemeld bij de buitenlandse postdienst. Hierop keren zij geen vergoeding uit. Hierop meld ik Devrim dat ik keer op keer contact heb gehad met Bpost en mij elke keer gemeld werd, dat ik als ontvanger geen actie hoefde te ondernemen. Ook heb ik gewoon bij Bpost iedere keer de situatie uitgelegd en dus ook gemeld dat ik het pakketje niet heb ontvangen. Ik heb Devrim hierop gevraagd wat van oplossing hij voor ogen heeft en heb hierop nooit meer een reactie noch geld ontvangen.Totale schade 625 euro.

Ongetwijfeld heeft zal Devrim een hele andere lezing van het verhaal hebben.Om de betrouwbaarheid van deze post dan ook te verhogen, had ik graag screenshots willen plaatsen van de whatsapp chat. Echter uit overleg met één van de moderators bleek dat dit niet toegestaan was op dit forum. Echter eenieder die voornemens is om zaken met DEV06 te doen, nodig ik van harte uit voor een kop koffie om de whatsapp berichtenwisseling tussen DEV06 en mij, inzake deze transactie in te zien. Dan heb ik het mijns inziens in deze post nog netjes verwoord.

Voor mij de laatste keer dat ik zaken heb gedaan met DEV06 en had, gezien de eerdere negatieve ervaringen die mede forumleden hebben gehad met deze verkoper, beter moeten weten.

47 likes

120 berichten zijn samengevoegd in een bestaand topic: DEV06 is top