Zeer zeldzame Amphibia

Een forumlid heeft twee zeldzame Amphibia’s met 2209 uurwerk kunnen kopen. Ik vind het erg fijn dat hij zoveel vertrouwen in mij heeft dat ik er aan mag werken. Het gaat om deze tweeling.

Eentje doet helemaal niks meer en de ander loopt zeer slecht. Er is maar één bezel en het lopende horloge heeft een slecht glaasje. Maar, alles is origineel en niet verknoeid!

De opdracht is van deze twee steeds de beste delen gebruiken om er één goede van te maken.
Hier op de werkbank,


Links de lopende en rechts de donor.

“Keyless works” gemonteerd.

Raderwerk op z’n plek

En loopt (gelukkig)

Afregelen.

Kijk, dat verwacht ik ook van een Vostok uurwerk, daar kunnen de Zwitsers niet tegenop.

De lumen van de mooiste wijzers is wat bros geworden


Daarom aan de achterkant een laagje nieuwe lumen om dit te verstevigen.

Het eindresultaat:

52 likes

Hulde! Knap werk hoor.

Zeer fraai resultaat, mooi gedaan!

Mooie vostoks, en top resultaat!

En met gepaste trots mag ik zeggen dat deze van mij is :smiley:

André (@vouwfietser) heeft een schitterend stukje werk verricht waar ik ongelofelijk blij mee ben. Al eerder heeft hij zijn vakmanschap laten zien met de reparatie van een aantal andere horloges. Dit vind ik nou het speciale van dit forum, als liefhebber kom je hier veel kennis en enthousiasme tegen wat je bij de gemiddelde horlogemaker helaas niet meer tegen komt. Vooral voor een wat ouder Russisch horloge is het moeilijk nog een vakman te vinden aangezien onderdelen in Nederland eigenlijk niet te vinden zijn.

2 likes

Mooi eindresultaat en mooie reportage, bedankt voor het delen. :slight_smile:

chapeau!

Leuke reportage en het resultaat mag er wezen. Veel plezier er mee.

Nice!! :+1:

Leuke reportage, mooi fotowerk en een heel mooi eindresultaat. Bedankt voor het delen!

Knap hoor bedankt voor het delen .

Super! :+1:

Erg mooie klok geworden en motorisch top!
Bijzondere lugs ook.

Zou deze ook qua pakkingen weer zeewaardig zijn?

Grt.

Weer mooi werk André!

Dank je Eric.
Vanavond haal ik je Pontiac ETA 2763 uit elkaar, ben ik nu mee bezig eigenlijk.
Morgen ga ik die schoonmaken en kijken of alles in orde is.

Prachtig vakwerk.

Dat ziet er weer prima uit. :thumbsup:
Leuke foto’s ook.

Wauw!! Die ziet er weer goed uit!

Groetjes van deze NOS drieling, waarvan de linker onderhand aan de andere kant van de wereld is.
Dus heb ik nu ook een tweeling en volgens goed gebruik loopt de één wel en de ander niet :blush:

Groetjes, Tom.

3 likes

Wow wat een prachtig horloge en wat leuk een paar plaatjes van het proces te zien!

Nice! Mooie reportage en een fraai resultaat!

Mooi resultaat voor je, en de complimenten aan @vouwfietser.