Zeer zeldzame Amphibia

oelala, mooi spul. Waarschijnlijk de 20ATM i.p.v. 30ATM? Die zijn pas echt zeldzaam.
Als iemand “last” heeft van een te veel in zijn collectie, laat het me weten…

Mooi werk hoor! Heel fraai geworden!

Ik blijf het geweldig om te zien. Knap werk hoor.

Goed gedaan!

Mooie klokken, die je in een goede staat eigenlijk niet meer vind…

Super knap werk @vouwfietser :+1:
De kleine mods kan ik wel zonder cursus, Maar dit? Hier ga ik niet eens aan beginnen!
Sterker nog ik heb om te proberen een nieuw 2416B uurwerk gedemonteerd,
Ik heb nu iedergeval elk onder deel als reserve. Ik heb niet eens geprobeerd om het weer te monteren :rofl:

Sorry ik zie nu dat ik een erg oud topic omhoog schop. (Ik kwam hier via een ander topic)
Maar het blijft even goed knap werk👍

1 like

Helemaal mee eens!!! :relaxed:

1 like

En ruim een jaar na de revisie loopt hij nog steeds vrijwel op de seconde gelijk.:slight_smile:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vos2_zps0bkvwgia.jpg.html][/URL]
Een deze is gemaakt van de restanten van de 2e 2209. Een Franken Amphibian.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vosmod2_zpszk221fjs.jpg.html][/URL]

8 likes

TOP ! :+1: :relaxed:

Ik krijg steeds meer waardering voor Russische uurwerkjes. Simultaan met je Moser&Cie zakhorloge heb ik ook aan die gekke Raketa 2628 H gewerkt.


Is eigenlijk een uitstekend uurwerk met datum snelverzet en zelfs drie robijntjes voor het geleiden van de datumschijf. Kost wat moeite en donoronderdelen maar ook een Amplitude van 300+ en secondenauwkeurig.

2 likes

Ik heb een haat-liefde verhouding met die Raketa’s. Altijd wat mis met de datum verstelling als ik er eens eentje heb.Ze blijven leuk maar je moet zelf kunnen repareren :slight_smile:

betere amplitude dan 1 van mijn Omega’s!

Goedenmiddag, allereerst excuses voor het openen van een oud topic, maar ik ben al maandenlang op zoek naar iemand die twee van mijn oude Luchs met het 2209 uurwerk (heb me laten vertellen dat dit uurwerk total een andere is dan die in de Vostoks) een onderhoudsbeurtje kan geven en van een nieuw glas kan voorzien. Ben stad en land afgeweest, maar als ik zeg dat het gaat om een Russisch horloge schrikt iedereen terug. Heb me nu dus speciaal voor dit forum aangemeld om hier eens rond te vragen.

Dus nu mijn brutale eerste vraag op dit forum: @vouwfietser , doe jij onderhoud aan Luch klassiekers met een 2209 uurwerk?

Mvg Rocco

Rocco,

Dan ben je bij mij aan het juiste adres, ik heb eerder aan dit uurwerk gewerkt. Wel Poljot maar een 100 % identiek uurwerk.
Het is nog een verbazend goed uurwerk ook, zit prima in elkaar.
Ik stuur je een privé bericht met mijn email adres, dat communiceert makkelijker.

Onderdelen zijn nauwelijks los te koop, maar een donor uurwerk voor onderdelen is verbazend goedkoop als je goed zoekt.

Groeten André

5 likes

Mooi verhaal en mooie beelden, met plezier gelezen.

Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar plaatjes…