Zelf je horloge samen stellen / Revolo

Zijn jullie al bekend met Revolo? Via deze nieuwe website is het mogelijk om zelf een horloge samen te stellen. Zo heb je keuze uit kasten, uurwerken, dials, wijzers, etc. Leuk om met de configurator diverse stijlen uit te proberen. Volgens mij gaan ze ook gebruik maken van kickstarter en het is een Nederlands initiatief.

Voor de geinteresseerden Hierbij de link naar de website:

8 likes

Ik word er nier echt enthousiast van;
Afgezien dat de prijzen behoorlijk uit één lopen vind ik het behoorlijk irritant dat die configurator niet lekker werkt op m’n iPhone.

Ideale HF ltd. Iedereen zijn eigen ´gereserveerde´ nummertje op het achterdeksel en zijn eigen bezeltjes.

Leuk die opties maar aan de prijs imo.

gr, HJR

1 like

Iets al dit is al eens langs gekomen.
Toen merkte ik op:
Gat in de markt voor Seiko mods.

Grt.

Op de iPhone is het inderdaad niet werkbaar, hopelijk wordt dit verbeterd. Op de iPad werkt het gelukkig wel naar behoren.

Naar de prijs/kwaliteit ben ik erg benieuwd. Voor een nieuw merk vind ik €700,- euro ook behoorlijk, maar wellicht dat de gebruikte materialen en het uurwerk dit rechtvaardigen. Wellicht dat er nog een mooie kickstarter komt met een scherpe prijs?

1 like

Jij hebt connecties hierin? :wink: Althans het klinkt alsof je meer weet…

Nee hoor, verder geen bemoeienis mee. De horlogemaker die de horloges in elkaar zal gaan zetten, heeft een leuk horlogezaakje in Dordrecht. Daar loop ik vanwege mijn horlogevirus regelmatig binnen. Maar de marketing, website ed bemoeit hij zich verder ook niet mee. Maar wel een goede horlogemaker door wie ik onlangs een eta uurwerkje naar tevredenheid heb laten servicen. Daar daar heb ik alvast vertrouwen in​:smiley::+1:

3 likes

Doel je dan op Bernd? Mooie man die een hoop passie uitstraalt!

Wát een leuk concept!

Dat klopt inderdaad. Bernd is een vakman en heeft veel liefde voor het vakđź‘Ť

Paar jaar geleden hier ook al 'n keer zoiets gezien. Leuk om mee te spelen. En op zich ook een leuk idee. Maar ik wacht toch nog even af tot 'n paar mensen hier er een hebben.:wink:

1 like

Ik ben de ontwikkelaar (niet bedenker/marketing/uitvoerder/etc) voor revolo-watches en kwam dit topic toevallig tegen bij actief Google’n. Daarnaast ook zeker liefhebber van “mooie klokjes” :slight_smile: Ik reageer hier niet vanuit Revolo, maar als mijzelf.

Airmannetje: De website is in beta versie online. We hebben een aantal punten nog om weg te werken, waarbij verbetering mobiele ervaring en meer informatie/beleving. Zal in de komende week updates krijgen. Mocht je andere ideeen hebben, bugs vinden of dergelijk; laat het Revolo het even weten via info@revolo-watches.com .
25tien: Ik ben bekend met iedereen in het project, maar spreek hier nu alleen vanuit mijn eigen rol. Als je een specifieke vraag hebt, kun je het beste gebruik maken van het contactformulier op de site of even bellen. Zijn echte vakmensen bij Revolo dus ze kunnen dit waarschijnlijk goed toelichten ( in ieder geval beter dan ik ).
Trash: Yes! :slight_smile:
TagEd: Begrijp ik. Ik heb de horloges gezien en om gehad in verschillende versies en configuraties. Ik ben geen horloge expert, maar als liefhebber ziet het er goed uit en draagt het fijn (en het toont de tijd! :wink ).

Zal men ook even wijzen op dit forum (als ze al niet bekend zijn hier) zodat deze feedback niet verloren gaat.

Fijne dag!

5 likes

Op m’n Android smartphone doet de configurator het ook niet.

Dank je wel voor je uitgebreide reactie!

Ik hoef niet zozeer extra informatie maar wilde je er op attenderen dat de website niet lekker loopt via m’n telefoon.
Als ik voor mezelf spreek ben ik een redelijk luie consument als het gaat om nieuwe websites gaat. Vind het leuk om ze te bezoeken en te bekijken, maar als het niet soepeltjes loopt of ik moet te veel klikken om aan informatie te komen haak ik af. Naar alle waarschijnlijk zal ik hierin niet de enige zijn… Ik verwacht dus dat de kans aanwezig is dat je hierdoor best wel wat nieuwe klanten kunt gaan verliezen.
Vandaar mijn feedback. Want ik gun iedere ondernemer die zijn ziel en zaligheid ergens in stopt een mooie kans!

1 like

@marnixmoed: Klopt, ik verwacht dat dit op nagenoeg elke mobiele telefoon op dit moment zo zal zijn. Hier wordt aan gewerkt.
@25tien: Geen probleem! Het probleem op telefoons wordt aan gewerkt. Waarschijnlijk eerst een functionele update (zodat je functioneel alles kan doen) en daarna een visuele update zodat het ook eenvoudig (qua UX) op mobiel werkt.
De website is “eigenlijk” ook nog niet “live”. Daarom zie je deze dingen nog. Je moet het zo zien “jullie hebben een sneak peak gehad van de pre-final site” :slight_smile: Ik ben het wat betreft de rest helemaal met je eens; het moet gewoon goed werken en anders steekt dat sommige mensen. Echter, dit is ook een proces waar helaas elke nieuwe website doorheen moet -> meerdere iteraties na launch nodig om het te perfectioneren en de “kinderziektes” eruit te halen.

Kijk binnenkort nog eens op de site :slight_smile: . Fijne dag!

1 like

Maar dat was niet verteld!!
Nu ik aan dat prices heb meegewerkt, wat staat daar dan tegenover? :wink:

@25tien: Een zeer vriendschappelijke dank in de vorm van een goede pat on the back :smiley: en natuurlijk eeuwige roem in de loopgangen van de Revolo werkplaats. :smiley: fijn weekend!

2 likes

Kijk… Mijn droom is uitgekomen!! Bedankt!

Goed weekend ook voor jou!

1 like

Ik ben trouwens een nachtdier en nog lekker aan het werk. Helaas weinig weekend :slight_smile: