Zenith Cronometro Tipo CP 2

Ik zag deze net voorbij komen en die is toch wel erg mooi;

Iemand al plannen?

12 likes

Heel heel mooi, helaas stevig aan de prijs :cry:

1 like

Eens! En ik heb momenteel al helemaal geen horloge plannen maar deze zou ik graag dagelijks, naast al het andere moois, voorbij zien komen in “Wat dragen we vandaag”.

Erg fraai zeg! Kende ik ook nog niet. Helaas buiten mijn budget.

1 like

Niks op aan te merken op deze, heel fraai. Helaas weer 43mm. 40 was goed geweest voor mij.

4 likes

Klopt, naar het schijnt ongeveer gelijk aan het orgineel. Voor wie het interesseert, meer informatie is hier te vinden; https://www.hodinkee.com/articles/zenith-cronometro-tipo-cp-2-introducing

1 like

Vind weinig chrono’s mooi maar deze prachtig! Doet me denken aan Blancpain.

schitterend, nice !!

Maar die prijs is inderdaad Auw

Zeker een mooi horloge, maar als Zenith horloges gaat maken boven de 40mm komen ze in de knoop met hun El Primero-uurwerk. De asjes van de subdials liggen te dicht bij elkaar waardoor ze creatief moeten zijn met hun ontwerpen. Zo zie je veel overlappende subdials of zoals hier subdials die te dicht bij de centrale as liggen. E.e.a. komt de afleesbaarheid niet ten goede.

2 likes

Als ze hem in 40mm zouden brengen zou ik heel geĂŻnteresseerd zijn. Zelfde verhaal met de Bell & Ross Aeronavale, horloe in dezelfde stijl maar dan in blauw, supermooi horloge, maar verkeerde formaat met 43 mm.

1 like

idd mooi, maar ik persoonlijk word een beetje moe van re-editions

1 like

Prachtig!

In veel gevallen ben ik het met je eens maar bij dit model vind ik het goed kloppen en zijn er ook geen halve cijfers. La Joux-Perret past overigens vaak chronograaf subdials aan om beter in een grotere kast te passen. Waarom zou Zenith dat niet kunnen of willen?

Te druk, maar wel echt Zenith.

Niet snel op mijn aanschaflijst, maar mooi ding. Geen datum en al helemaal geen schuine. Geen afgekapte cijfers. Mooi formaat subdials in verhouding tot de diameter.
Maar met 43 vind ik hem wel te fors. Al zegt hondinkee “The 43mm case benefits from short lugs, and feels more like 41mm.”.
De pols in het artikel komt er goed mee weg moet ik zeggen.
Maar liever net wat kleiner dus: Het origineel graag. Liggen de subdials ook beter.

Ja. Jij zegt het. Ik snap wel “waar je vandaan komt”.

Een van de betere heruitgaven.

Gelukkig is ie een aantal mm te groot en zal ik daardoor niet het gevoel krijgen dat mijn leven niet compleet is zonder dit horloge.

1 like

Kom hem nu pas tegen. (beetje laat) :slight_smile:
Prachtig horloge!

2 likes

Inderdaad erg fraai