Zentra PRIJS GEWONNEN

Onlangs heb ik een Zentra horloges speldje gewonnen. Bedankt acour_jeroen.
Deze hangt nu boven mijn werkbank.

Deze horloges worden in Nederland zwaar onderschat. Het gaat om degelijke Duitse kwaliteit met goede uurwerken en vaak interessante vormgeving.

Ik heb er vier kunnen vinden in mijn collectie:

Drie heb ik zelf opgeknapt, de safari was prima daar hoefde ik niets aan te doen.

Ik moet er nog meer hebben, maar die kan ik niet vinden.

12 likes

Dat vind ik een leuk gebaar van acour_jeroen. :+1:
Mooie verzameling Zentraā€™s ik heb er slechts twee uit de jaren vijftig.

2 likes

ZentRa was een groot merk dat ontstaan is uit een verbond van Duitse horlogemakers die ten doel hadden de vakhandel te voorzien van hoogwaardige horloges tegen een concurrerende prijs.

Hier mijn Maxim met DuRoWe 69-21 kaliber.

3 likes

Inderdaad heel tof!
Ik heb Ć©Ć©ntje, een ā€œSafariā€. Wel flink gepoetst helaas.


5 likes

Ik heb 2 oude Zentra horloges in de collectie.

2 likes

Heel erg bijzonder horloge, gewaagd maar geslaagd!

1 like

Ooit gescoord op de Rikketik :smiley:

9 likes

Ook een mooie Zentra!

1 like

Kan me herinneren dat die speldjes gespaard werden, lang geleden. Schooljongens droegen ze ook wel op hun borst, dat was niet zonder gevaar voor schobbejakken in een ravotterige leeftijd!

Zentra: Leuk merk, er is best geregeld aanbod in. Het valt me met met de hier geƫtaleerde modellen op dat het afgezien van de techniek (wat me dan ook een voor de hand liggend speerpunt leek van een samenwerkingsverband van horlogemakers) ook het design zeker geen ondergeschoven kindje was. Of lijkt dat zo omdat HF leden de echte snoepjes eruit gepikt hebben :slight_smile:
De meesten hier vind ik prachtig om te zien.

ZentRaā€¦ jaā€¦ veel van geleerdā€¦ krijgertjeā€¦ was niet in ordeā€¦ paar uur lezen door de manualā€¦ paar uur achter de werkbankā€¦ en Jottem!

een mooie blauwe 19 mm Lederen Rally eraanā€¦ Oh Boy!

2 likes

Die van mij wordt voorzien van een service beurt, er ligt al een blauwe tropic star klaar

3 likes

Heb deze onlangs op Ebay gekocht, jaren 30, 40 ongeveer.

1 like

Vandaag weer een nieuwe Zentra aan mijn collectie toegevoegd.
Eigenlijk al lang in de projectendoos, maar vandaag weer aan het lopen gekregen.

Zentra 2000

3 likes

O ja, dit plaatje hoort er nog bij.